УНІВЕРСИТЕТ ТРЕТЬОГО ВІКУ: СОЦІОКУЛЬТУРНЕ Й ОСВІТНЄ СЕРЕДОВИЩЕ ДЛЯ ЛЮДЕЙ ПОХИЛОГО ВІКУ

Nataliya Chahrak

Анотація


З’ясовано, що сприятливі тенденції в демографічних процесах, зокрема стрімке старіння населення, створюють багато викликів економічного, соціального й культурного характеру. Визначено, що одне з головних завдань суспільства – збереження людського потенціалу, що можливо через забезпечення соціальної адаптації та реадаптації людей похилого віку. На підставі теоретичних і практичних досліджень доведено, що освіта в похилому віці – ефективний адаптаційний механізм, спосіб подальшого розвитку і самореалізації особистості. Виявлено, що успішнішою формою освіти людей похилого віку є університети третього віку, головна мета яких – створення умов для активного і позитивного старіння. Наголошено, що вивчення досвіду розвинених країн світу в сфері організації освіти старших дорослих може стати важливим джерелом для аналізу й творчого використання його позитивних ідей для формування моделі освітнього середовища людей похилого (третього) віку в Україні.
Ключові слова: люди похилого віку, модель освітнього середовища, старіння населення, старші дорослі, соціальна адаптація, третій вік, університет третього віку.


Повний текст:

PDF


DOI: http://dx.doi.org/10.30970/vpe.2017.32.8137

Посилання

  • Поки немає зовнішніх посилань.