ПІДГОТОВКА ОСВІТНІХ ЕКСПЕРТІВ У СФЕРІ ОСВІТИ В ПОЛЬЩІ: ОСНОВНІ ОСОБЛИВОСТІ ТА ХАРАКТЕРИСТИКИ
Анотація
Проаналізовано стан педагогічної теорії та практики, які є ґрунтовними та базовими для системи підготовки освітніх експертів Польщі. Розглянуто ключові концепції, які використовують у Польщі для підготовки освітніх експертів. Досліджено організаційні та методологічні особливості польської системи підготовки освітніх експертів. Визначено інноваційні підходи та технології, які використовують у Варшавському університеті, Польському акредитаційному комітеті та інших закладах, що здійснюють підготовку експертів у галузі освіти. Дослідження присвячене передовим інноваційним підходам і технологіям, які використовують у Польщі, зокрема у Варшавському університеті у процесі підготовки освітніх експертів, та відіграють головну роль у підвищенні якості та актуальності навчальних програм.
Порівняно основні концепції підготовки освітніх експертів у сфері освіти, що використовують у Польщі та інших країнах. Крім того, порівняльний аналіз виявляє різницю між рівнем підготовки освітніх експертів у різних закладах, таких як Польський акредитаційний комітет (PKA), Державний комітет з акредитації та Варшавський університет. Ці навчальні програми включають деякі особливості та методи, які можуть відрізнятися залежно від навчального закладу, рівня програми та освітнього середовища, що розвивається.
Виконанано порівняльний аналіз переваг і недоліків польської та української системи підготовки освітніх експертів. На основі проведеного інтерв’ю з представником Польського акредитаційного комітету розкрито важливі аспекти підготовки освітніх експертів в Польщі та сформовано рекомендації щодо покращення системи підготовки освітніх експертів в Україні.
Ключові слова: підготовка освітніх експертів, Польський акредитаційний комітет, якість освіти, система освіти Польщі, навчальна програма освітніх експертів.
Повний текст:
PDF (English)Посилання
- Accreditation Council. (2010). Accreditation System. Available online at: http://www.akkreditierungsrat.de/index.php?id=9&L=1 (accessed: 21 August, 2023).
- Beerkens, M. (2015). Agencification challenges in higher education quality assurance. The Transformation of University Institutional and Organizational Boundaries ; Higher Education Research in the 21st Century Series (Rotterdam, Sense).
- Bendixen, C., Jacobsen, C. (2017). Nullifying quality: the marketisation of higher education. Quality in Higher Education, 23(1), 20–34.
- Billing, D. (2004). International comparisons and trends in external quality assur-ance of higher education: commonality or diversity? Higher Education, 47 (1), 13–37.
- Commonwealth Secretariat. (2011). Commonwealth Capacity Building for Planning: Review of planning education across the Commonwealth (Edinburgh, Common-wealth Association of Planners).
- Chmielecka, E. (2015). Europejskie Standardy i Wskazówki zapewniania jakości w szkolnictwie wyższym a polski model akredytacji. Eduk Acja Ekonomistów I Menedżeró, 2 (36), 29–40.
- Chmielecka, W., Dąbrowski, M. (2004). Accreditation and evaluation in Poland: concepts, developments and trends. Dordrecht, Kluwer, 21 (2), 23–44.
- Dobija, D., Górska, A., Pikos, A. (2019). The Impact Of Accreditation Agencies And Other Powerful Stakeholders On The Performance Measurement In Polish Universities. Baltic Journal of Management, 14 (1), 84–102.
- European Association for Quality Assurance in Higher Education (ENQA). (2009). Standards and Guidelines for Quality Assurance in the European Higher Education Area. Available online at : http://www.enqa.eu/files/ESG_3edition%20(2).pdf (accessed: 10 July, 2023).
- Franka, A., Kurthband D., Mironowicz I. (2012). Accreditation And Quality Assurance For Professional Degreeprogrammes: Comparing Approaches In Three Europeancountries. Quality in Higher Education, 18 (1), 75–95.
- Haug, G. (2000). Quality Assurance/Certification in the Education Area. Presentation to the CRE Institutional. (accessed: 24 March, 2000).
- Lavro, O. (2023). Formation Of Information And Communication Competence Of An Expert In The Field Of Education. Development of the childʼs personality in the modern information and communication society, 11(2), 22–25.
- Teichler, U. (2017). Internationalisation Trends in Higher Education and the Changing Role of International Student Mobility. Journal of International Mobility, 5, 179–216.
- Woodhouse, D. (2004). The quality of quality assurance agencies. Quality in Higher Education, 10(2), 77–87.
- Wysocka, K., Jungnickel, C., Szelągowskarudzka, K. (2022). Internationalization and Quality Assurance in Higher Education. Sciendo, 26 (1), 204–230.
- Wysocka, K., Leja, K. (2017). Internationalization Applied? The concept of internationalization. Przedsiębiorczość i Zarządzanie, 18 (11/3), 349–371.
DOI: http://dx.doi.org/10.30970/vpe.2023.39.12038
Посилання
- Поки немає зовнішніх посилань.