СУЧАСНІ ТЕНДЕНЦІЇ РОЗВИТКУ ПЕДАГОГІЧНОЇ ОСВІТИ В УМОВАХ ЄВРОІНТЕГРАЦІЇ

Halyna Pyatakova

Анотація


Визначено, що становлення педагогічної освіти на сучасному етапі відбувається під впливом євроінтеграційного процесу. Виконання завдань Болонської реформи привело до становлення довгострокових тенденцій як результату реформування педагогічної освіти: введення двох циклів навчання – бакалавр та магістр; впровадження кредитно-модульної системи, в основі якої –Європейська система трансферу кредитів (ECTS); сприяння європейській співпраці щодо забезпечення якості освіти; активізація мобільності студентів, викладачів, науковців, адміністраторів; забезпечення працевлаштування випускників, а також їхньої привабливості та конкурентоспроможності.

Акцентуємо на формуванні тенденцій як викликів XXI ст. соціальним та економічним потребам розвитку України. З-поміж них виокремлюємо такі: реформування системи педагогічної освіти в межах вищої; модернізацію освітнього процесу, що привела до змін форм, методів, засобів, прийомів передавання знань; впровадження європейських освітніх стандартів у навчальний процес ЗВО України; впровадження дистанційної форми навчання у процес підготовки педагогів у зв’язку з пандемією COVID–19.

Розглянуто особливості розвитку тенденції міжнародної співпраці, яка є актуальною у період залучення вітчизняної вищої освіти до європейського освітнього простору на прикладі Львівського національного університету імені Івана Франка. На сучасному етапі розвитку вищої освіти простежуємо за активною участю бакалаврів та магістрів у освітніх програмах “Еразмус Мундус”, “Еразмус+”, “Еразмус+ КА107”, DAAD, короткострокових програмах академічної мобільності. Навчання та проходження практик студентів в університетах Польщі, Німеччини, Чехії, залучення викладачів до виконання досліджень в університетах Америки, Великої Британії, Іспанії, Туреччині, Польщі та інших країнах сприяють формуванню тенденції розвитку міжнародної співпраці та активізації мобільності.

Ключові слова: тенденції в освіті, педагогічна освіта, Болонський процес, міжнародна співпраця, академічна мобільність, реформування освіти, модернізація, глобалізація.


Повний текст:

PDF

Посилання


  1. Глобальні тенденції і проблеми розвитку освіти: наслідки для України. Аналітична записка. URL: https://niss.gov.ua/doslidzhennya/gumanitarniy-rozvitok/globalni-tendencii-i-problemi-rozvitku-osviti-naslidki-dlya (дата звернення: 20.02.2023).
  2. Положення про організацію освітнього процесу у Львівському національному університеті імені Івана Франка. URL: https://lnu.edu.ua/wp-content/uploads/2018/06/S22C-6e18062115060-1.pdf (дата звернення: 12.02.2023).
  3. П’ятакова Г. П. Тенденції дидактичної підготовки магістрів-філологів в університетах країн Вишеградської групи: монографія. Львів: Вид. центр ЛНУ ім. Івана Франка, 2020. 496 с.
  4. Савельєв В. П. Вища освіта України у проблемній ситуації ХХІ ст.: соціологічний аналіз. Вісник Київського національного університету імені Тараса Шевченка. Серія “Соціологія. Психологія. Педагогіка”. Вища освіта України. Дод. 4, том ІІ (14). 2009. С. 6–12.
  5. Стратегія розвитку вищої освіти в Україні на 20222032 роки. URL: https://mon.gov.ua/ua/news/opublikovano-strategiyu-rozvitku-vishoyi-osviti-v-ukrayini-na-2022-2032-roki (дата звернення : 12.02.2023).
  6. Ходаковська К., Пузирьова П. Проблеми та перспективи вищої освіти в умовах глобалізації. URL: https://er.knutd.edu.ua/bitstream/123456789/ 16920/1/PIONBUG_2020_P174-177.pdf (дата звернення : 10.02.2023).
  7. Шмалєй С. В. Теоретико-методологічні орієнтири педагогічної освіти у постіндустріальну епоху: зб. наук. праць «Педагогічні науки», 2010. С. 233–237.




DOI: http://dx.doi.org/10.30970/vpe.2023.38.11865

Посилання

  • Поки немає зовнішніх посилань.