ЕКСПЕРИМЕНТАЛЬНА ПЕРЕВІРКА МОДЕЛІ ФОРМУВАННЯ ФАХОВИХ  КОМПЕТЕНТНОСТЕЙ СТУДЕНТІВ ХІМІЧНИХ СПЕЦІАЛЬНОСТЕЙ У СИСТЕМІ «КОЛЕДЖ–УНІВЕРСИТЕТ»

Mariia Dzikovska

Анотація


Описано особливості та етапи експериментального дослідження: перевірка результатів доцільності впровадження моделі формування фахових компетентностей студентів хімічних спеціальностей у системі «коледж–університет» у контексті професійної підготовки. Запропоновано критерії (ціннісно-мотиваційний, когнітивний, проєктно-діяльнісний, інтегральний) та показники сформованості фахових компетентностей  студентів хімічних спеціальностей; зазначено методи дослідження (педагогічне спостереження, інтерв’ювання, анкетування, тестування, експертне оцінювання, професійні проби). Описано програму експериментального дослідження, головна мета якого – зробити порівняльний аналіз рівнів сформованості фахових компетентностей студентів хімічних спеціальностей (адаптивний, продуктивний, креативний), які здобували бакалаврський ступінь за освітньо-професійними програмами на основі молодшого бакалавра (спеціаліста) та на основі повної загальної середньої освіти. Зазначено, що з метою забезпечення необхідної достовірності отриманих даних під час проведення експерименту спиралися на однорідність деяких показників (вік респондентів, диференціація за рівнями навчання, профільна спрямованість спеціальностей, результати професійного відбору). Показано, що програма дослідження передбачала поступову реалізацію цілей та завдань підготовчого (аналітико-констатувального), формувального і завершального (контрольно-аналітичного) етапів експериментального дослідження. На основі отриманих результатів доведено, що модель – це комплексна, логічно-структурована система підготовки компетентних фахівців у галузі хімії. Достовірність й об’єктивність результатів дослідження перевіряли за допомогою статистичних методів оцінки експериментальних даних: запропоновано порівняльний аналіз отриманих результатів в експериментальних та контрольних групах упродовж усього періоду проведення експериментального дослідження.

Ключові слова: наступність, фахові компетентності, модель, студенти хімічних спеціальностей, експериментальне дослідження.


Повний текст:

PDF

Посилання


  1. Гончаренко С. У. Педагогічні дослідження. Методологічні поради молодим науковцям. Київ–Вінниця: ДОВ «Вінниця», 2008. 278 с.
  2. Ковальчук Л. Моделювання науково-педагогічних досліджень: навч. посібник. Львів: Видавничий центр ЛНУ імені Івана Франка, 2020. 520 с.
  3. Основи методології та організації наукових досліджень: навч. посібник / за ред. А. Є. Конверського. Київ: Центр учбової літератури, 2010. 352 с.
  4. Савельєв М. Г. Наступність у професійній підготовці майбутніх вчителів технологій в умовах навчально-наукового комплексу «коледж–університет»: автореф. дис. ... канд. пед. наук : 13.00.04 / Рівненський держ. гуманітар. ун-т. Рівне, 2017. 20 с.
  5. Сеньо П. С. Теорія ймовірностей та математична статистика : підручник. Київ: Знання, 2007. 556 c.
  6. Стеченко Д. М., Чмир О. С. Методологія наукових досліджень : підручник. 2-е вид., перероб. і допов. Київ: Знання, 2007. 317 с.




DOI: http://dx.doi.org/10.30970/vpe.2023.38.11856

Посилання

  • Поки немає зовнішніх посилань.