ВИКОРИСТАННЯ ІКТ У ВИКЛАДАННІ АНГЛІЙСЬКОЇ МОВИ ПРОФЕСІЙНОГО СПРЯМУВАННЯ ДЛЯ СТУДЕНТІВ МАГІСТРАТУРИ

Nataliya Horuk

Анотація


Висвітлено питання викладання англійської мови за професійним спрямуванням для здобувачів магістерського ступеня. Зазначено, що студентам магістратури властиві “нетрадиційні” студентські характеристики, пов’язані з віком чи соціальними ролями, тому вони часто обирають навчання заочно або дистанційно, і, відповідно потребують специфічної організації навчального процесу та особливих стратегій викладання.

Особливе значення в навчанні дорослих мають сучасні інформаційно-комунікаційні технології, оскільки вони стимулюють самостійне навчання та сприяють підвищенню мотивації студентів.

Однією із популярних стратегій, яку широко використовують у практиці викладання іноземних мов, є мультисенсорна стратегія, що ґрунтується на основних органах чуття людини. Вона полягає в урахуванні особливостей сприйняття та обробки інформації, яка надходить з навколишнього середовища. Відповідно, студентів можна умовно класифікувати за стилем навчання, якому вони віддають перевагу, на візуалів, кінестетиків та аудіалів. Розуміння навчальних стилів дорослих студентів дає можливість викладачу використовувати мобільні додатки, які впливають на швидкість навчання студентів та підвищують ефективність вивчення англійської мови для подальшого використання в обраній професійній сфері. Використання мобільних додатків у викладанні англійської мови професійного спрямування дозволяє студентам самостійно визначати обсяг інформації, який вони планують вивчити впродовж заняття, самостійно створювати списки слів для засвоєння, слухати носіїв мови та бачити на екрані граматичні правила з детальними поясненнями, музикою та прикладами вживання. Аналіз сучасних мобільних додатків, які використовують для вивчення англійської мови, дає можливість зробити висновок, що мобільні додатки є ефективним інструментом для реалізації мультисенсорної стратегії в процесі викладання англійської мови професійного спрямування студентам магістратури. Якісний перегляд змісту та сучасних технологій навчання важливий для врахуванням індивідуальних особливостей студентів, їхніх цілей та контексту навчання.

Ключові слова: дорослі студенти, інформаційно-комунікаційні технології, англійська мова професійного спрямування, навчальна стратегія.

Повний текст:

PDF (English)

Посилання


  1. Jarvis P. Adult education and lifelong learning: Theory and practice, 3 rd ed. London: Falmer Press, 2004.
  2. Knowles M. Andragogy: An emerging technology for adult learning / R. Edwards, A. Hanson & P. Raggatt (Eds.). Boundaries of adult learning. London and New York: Routledge, 1996. P. 82-98.
  3. Odisho E. A multisensory, multicognitive approach to teaching pronunciation // Linguística : Revista De Estudos Linguísticos Da Universidade Do Porto. 2007. Vol. 2. P. 3–28.
  4. Rubenson K. Adult learning and education. Saint Louis, Mo.: Academic Pres, 2011. 326 p.
  5. Zielonka R. Nauczanie e-learningowe ‒ klasyfikacja, przykłady oraz perspektywy // Гуманітарний корпус: зб. статей з актуальних проблем філософії, культурології, психології, педагогіки та історії. Вінниця, 2017. С. 35–44.
  6. Воронцова Т. Ю. Використання нових інформаційних технологій в процесі вивчення іноземної мови. 2014. Режим доступу: http://eprints.zu.edu.ua/11105/1/33.pdf.
  7. Савчин М. В. Вікова психологія: навч. посібник. К.: Академвидав, 2005. 360 с.
  8. Шайнер Г. І., Гавран М. І. Інформаційно-комунікаційні технології навчання іноземної мови у вищих навчальних закладах України // Інноваційна педагогіка. Випуск 10. Т. 3. 2019. С. 128–133.




DOI: http://dx.doi.org/10.30970/vpe.2023.38.11854

Посилання

  • Поки немає зовнішніх посилань.