ІНТЕРНАЦІОНАЛІЗАЦІЯ ВИЩОЇ ОСВІТИ ІНСТИТУЦІЙНОГО РІВНЯ: ПРИКЛАД ЛЬВІВСЬКОГО НАЦІОНАЛЬНОГО УНІВЕРСИТЕТУ ІМЕНІ ІВАНА ФРАНКА

Yuliya Zayachuk

Анотація


Досліджено питання інтернаціоналізації як надважливої складової діяльності університету. Наголошено, що сучасні дослідники осмислюють інтернаціоналізацію вищої освіти на наднаціональному, континентальному, національному, інституційному, індивідуальному рівнях. Детально проаналізовано інституційний рівень інтернаціоналізації вищої освіти, його сутність та стратегії. Акцентовано на тому, що сучасний університет повинен знайти свою стратегію інтернаціоналізації і розуміти, що, головно, від цього залежить перспектива його включення в глобальну освітню систему. Показано, що інституційний рівень інтернаціоналізації вищої освіти охоплює політику окремого закладу вищої освіти та структурні підрозділи, які займаються стратегією його міжнародної діяльності. З’ясовано мотивацію, що стимулює інтернаціоналізацію вищої освіти на інституційному рівні, уточнено, що це міжнародний профіль та репутація закладу вищої освіти, розвиток людських ресурсів, стратегічні альянси, дослідження й виробництво знань, прибуток. З’ясовано, що на інституційному рівні визначають п’ять різних категорій підходів, за допомогою яких та чи інша конкретна інституція вирішує питання інтернаціоналізації вищої освіти, а саме: діяльнісний, результативний, мотиваційний, програмний, процесуальний. Висвітлено програмні та організаційні стратегії інтернаціоналізації вищої освіти інституційного рівня. На прикладі Львівського національного університету імені Івана Франка детально проаналізовано інституційний рівень інтернаціоналізації вищої освіти. Показано його програмні й організаційні стратегії та інструменти їх реалізації. Наведено також результати власного дослідження автора, здійсненого у вересні 2021 р., а саме опитування студентів Львівського національного університету імені Івана Франка щодо процесу змін та інтернаціоналізації вищої освіти.  

Ключові слова: вища освіта, інтернаціоналізація, рівні інтернаціоналізації, інституційний рівень інтернаціоналізації, стратегії.


Повний текст:

PDF

Посилання


  1. Заячук Ю. Інтернаціоналізація як складова діяльності університету та її роль у сучасній динаміці вищої освіти. Український педагогічний журнал. 2020. № 4. С. 34–44.
  2. Заячук Ю. Аналіз національного рівня інтернаціоналізації вищої освіти: приклад України. Вісник Луганського національного університету імені Тараса Шевченка. Педагогічні науки. 2021. № 6 (344). Ч. 2. С. 150–161.
  3. Львівський національний університет імені Івана Франка. Відділ міжнародних зв’язків. URL : https://international.lnu.edu.ua/
  4. Наказ №0-149 від 13 грудня 2021 р. «Про забезпечення права на академічну мобільність у Львівському національному університеті імені Івана Франка». URL : https://international.lnu.edu.ua/wp-content/uploads/2021/12/nakaz_0-149.pdf
  5. Національна доктрина розвитку освіти: затв. Указом Президента України від 17.04.2002 р. № 347. Освіта. 2002. 24 квіт. № 14. С. 2–4.
  6. Положення про Відділ Міжнародних зв’язків Львівського національного університету імені Івана Франка. URL : https://international.lnu.edu.ua/wp-content/uploads/2020/03/ifnul_international_office_2020.pdf
  7. Стратегія міжнародної діяльності Львівського національного університету імені Івана Франка. URL : https://international.lnu.edu.ua/wp-content/uploads/2019/06/IFNUL_Internationalisation_Strategy_2019_Ukr.pdf
  8. Теоретичні та практичні аспекти формування освітнього простору інституційного рівня: світовий і вітчизняний вимір. Міжнар. наук. конф. Програма. Львівський національний університет імені Івана Франка, Львів, Україна, 2019. URL : https://pedagogy.lnu.edu.ua/wp-content/uploads/2020/09/PROHRAMA-format6_onovl19-10.pdf
  9. Тимчасове положення про порядок організації академічної мобільності здобувачів вищої освіти у Львівському національному університету імені Івана Франка. URL : https://international.lnu.edu.ua/wp-content/uploads/2016/02/ifnul_academic_mobility.pdf
  10. Altbach P., Reisberg L., Rumbley L. Trends in Global Higher Education: Tracking an Academic Revolution. Paris, France : UNESCO World Conference on Higher Education, 2009. 246 p.
  11. Ivan Franko National University of Lviv. The University Development Strategy for 2021–2025 has been approved. URL : https://lnu.edu.ua/en/the-university-development-strategy-for-2021-2025-has-been-approved/
  12. Knight J. Internationalization remodeled: definition, approaches, and rationales. Journal of Studies in International Education. Vol. 8. N 1. 2004. P. 5–31.
  13. Soderqvist M. Internationalization and its management at higher-education institutions: applying conceptual, content and discourse analysis. Helsinki : School of Economics, 2007. 286 p.
  14. Teichler U. Internationalisation Trends in Higher Education and the Changing Role of International Student Mobility. Journal of international mobility. N 5. 2017. P. 177–216.
  15. de Wit H. Internationalization of higher education in the United States of America and Europe: a historical, comparative, and conceptual analysis. Westport, CT, USA, and London, UK : Greenwood Press, 2002. 288 p.




DOI: http://dx.doi.org/10.30970/vpe.2022.36.11555

Посилання

  • Поки немає зовнішніх посилань.