ФОРМУВАННЯ ЗДОРОВ’ЯЗБЕРЕЖУВАЛЬНОЇ КОМПЕТЕНЦІЇ ДІТЕЙ ДОШКІЛЬНОГО ВІКУ ЗАСОБАМИ ІНФОРМАЦІЙНО-КОМУНІКАЦІЙНИХ ТЕХНОЛОГІЙ

Nataliia Vinarchuk, Mariia-Tereza Sholovii

Анотація


Розглянуто важливість інформаційно-комунікаційних технологій як елемент формування здоров’язбережувальної компетенції дитини дошкільного віку. Запропо-новано детальний аналіз таких понять, як “інформаційно-комунікаційні технологіїˮ, “здоров’язбережувальна компетенціяˮ, “інформаційне середовищеˮ, “здоровий спосіб життяˮ; зупинено на значенні освітнього інформаційного середовища в освітньому процесі дошкільників. На підставі проведеного аналізу з’ясовано важли-вість використання інформаційно-комунікаційних технологій в організації освітнього процесу у закладі дошкільної освіти. Висвітлено можливості інформаційно-комуніка-ційних технологій для формування здоров’язбережувальної компетенції дітей дошкільного віку. Визначено роль інформаційно-комунікаційних технологій в організації інформаційно-освітнього середовища закладу дошкільної освіти. Висвітлено думку про те, що знання, вміння, навички, ціннісні установки в аспекті здоров’язбережувальної компетенції доцільно розглядати в межах інформаційно-комунікаційної компетентності як одного з її складників. Охарактеризовано техно-логії, що забезпечують формування здоров’язбережувальної компетенції здобувачів. Визначено, що інформаційно-комінукаційні технології є одними з пріоритетних умов здоров’язбережувального використання програмно-апаратних засобів у навчальному процесі. Обґрунтовано актуальність та важливість просвіт-ницької роботи серед дітей, батьків, педагогів та керівництва закладу дошкільної освіти щодо підвищення їхньої інформаційно-комунікаційної компетентності. Констатовано важливість інформаційно-комунікаційних технологій для розвитку інформаційно-комунікаційної компетентності та здоров’язбережувальної компетенції дошкільників, організації навчання, виховання та розвитку дітей дошкільного віку, налагодження партнерської взаємодії з батьками. Наголошено на тому, що методично правильне використання інформаційно-комунікаційних технологій сприяє модернізації процесу формування здоровʼязбережувальної компетенції у здобувачів закладу дошкільної освіти.

Ключові слова: дошкільна освіта, здоров’я, педагог, інформаційне середовище, освітнє середовище, заклад дошкільної освіти, інформаційно-комунікаційні техноло-гії, інформаційно-комунікаційна компетентність, здоров’язбереження, здоров’язбере-жувальна компетенція, програмне забезпечення, здоровий спосіб життя.


Повний текст:

PDF

Посилання


  1. Академічний тлумачний словник. Режим доступу : http://sum.in.ua/s/seredovyshhe
  2. Андрющенко Т. К., Лохвицька Л. В., Руденко Ю. А., Дудник Н. А. Використання ІКТ для формування здоров’язбережувальної компетентності старших дошкільників. Режим доступу : http://dspace.pdpu.edu.ua/bitstream/123456789/10753/1/3795-Article%20Text-18820-1-10-20210226.pdf
  3. Базовий компонент дошкільної освіти від 12 січня 2021 р. Режим доступу: https://mon.gov.ua/storage/app/media/rizne/2021/12.01/Pro_novu_redaktsiyu%20Bazovoho%20komponenta%20doshkilnoyi%20osvity.pdf
  4. Закон України «Про дошкільну освіту». Режим доступу : https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/2628-14#Text
  5. Закон України «Про Концепцію Національної програми інформатизації». Режим доступу : Про Концепцію Національної програми інформатизації | LIGA:ZAKON (ligazakon.net)
  6. Кашуба В., Футорний С. Із досвіду використання інформаційних технологій у процесі занять фізичним вихованням різних груп населення. Національний університет фізичного виховання і спорту України // Молодіжний науковий вісник Східноєвропейського національного університету імені Лесі Українки. 2016. № 21. С. 81–89.
  7. Ковалева О. И. Личностно ориентированное обучение студентов современных вузов как фактор сохранности здоровья : дис. канд. пед. наук : 13.00.08 / Ставрополь, 2004. 175 с.
  8. Макаренко Л. Л. Інформаційно-освітнє середовище вищого навчального закладу як важливий чинник процесу професійно-педагогічної підготовки майбутнього вчителя // Наукові записки [Національного педагогічного університету ім. М. П. Драгоманова]. Сер. : Педагогічні та історичні науки. 2013. Вип. 115. С. 113–126. Режим доступу : http://enpuir.npu.edu.ua/bitstream/123456789/8923/1/MAKARENKO.pdf
  9. Носенко Ю., Сухіх А. Здоров’язбережувальний складник ік-компетентності учнів як важливий елемент здоров’язбережувального використання програмно-апаратних засобів у навчальному процесі основної школи // Нова педагогiчна думка. 2016. 2 (86). С. 30–35.
  10. Овчарук О. В. Інформаційно-комунікаційна компетентність як предмет обговорення: міжнародні підходи. Режим доступу: https://lib.iitta.gov.ua/1091/1/%D0%A1%D1%82%D0%B0%D1%82%D1%82%D1%8F_%D0%9E%D0%B2%D1%87%D0%B0%D1%80%D1%83%D0%BA_%D0%BA%D0%BE%D0%BC%D0%BF_%D0%B2_%D1%88%D0%BA_2013.pdf
  11. Соснін О. В. Інформаційно-комунікативна компетентність громадянина в процесах формування громадянського суспільства // Віче : теорет. і громад.-політич. журн. 2012. № 20. С. 22–26.
  12. Стрілецька Н. М., Ільченко О. О. Освітні технології формування здоров’язберігаючої компетентності молодших школярів на уроках інформатики: теоретичний аспект // Молодий вчений. № 2.1. 2018. С. 140–144.
  13. Шрейдер Ю. А. Информационные процессы и информационная среда // Научно-техническая информация. 1976. № 1.




DOI: http://dx.doi.org/10.30970/vpe.2021.35.11318

Посилання

  • Поки немає зовнішніх посилань.