ВИКОРИСТАННЯ СИСТЕМИ "КОНТРОЛЮ ПОМИЛКИ" ЗА МЕТОДОМ МАРІЇ МОНТЕССОРІ В ДИДАКТИЧНИХ МАТЕРІАЛАХ З ФОРМУВАННЯ ЕЛЕМЕНТАРНИХ МАТЕМАТИЧНИХ УЯВЛЕНЬ У ЗДО
Анотація
Описано одну з Монтесорі-методик, а саме систему “контролю помилкиˮ в навчальних матеріалах із занять формування математичних уявлень у закладі дошкільної освіти. Актуальність теми зумовлена тим, що на сучасному етапі розвитку дошкільної освіти особливу увагу приділяють логіко-математичному розвитку дітей. Математичні знання та уміння є головними чинниками, необхідним для пізнання навколишнього світу і життя в ньому. Основними освітніми завданнями з розвитку математичних уявлень є: розвиток сенсорних відчуттів, логіко-математичних уявлень, закріплення дітьми математичних дій (рахунок, вимірювання, найпростіші обчислення). Тому логіко-математичний розвиток дітей є одним із ключових елементів у вихованні особистості. Порушено такі питання, як недоступність дидактичних матеріалів із формування елементарних математичних уявлень Марії Монтессорі у системі сучасної дошкільної освіти в Україні й відсутність досліджень за цим напрямом, некоректне використання педагогами методів заохочення та оцінювання у системі дошкільної освіти. Акцентовано увагу на тому, що методика Марії Монтессорі набирає все більшої популярності в сучасному освітньому просторі, постає завдання глибшого вивчення принципів виховання та навчання, зокрема “контроль помилкиˮ, який надає дитині можливість самостійно проконтролювати свої дії та оцінити результат. Кожна діяльність дітей у закладі освіти повинна бути оцінена педагогом або ж самостійно оцінена дітьми. У системі оцінювання існує поняття самооцінювання, коли вихованець самостійно оцінює свою діяльність, свої можливості. Виокремлено формувальне оцінювання – інтерактивне оцінювання рівня знань вихованців. Монтессорі-матеріали, які розміщені в математичній зоні, за допомогою практичних дій сприяють розвитку самостійності, вмінню дотримуватися співкерівництва. Формування самооцінки є пріоритетним завданням у підготовці дитини до школи. Застосування формувального оцінювання на цьому етапі розвитку освітньої галузі є одним із головних елементів у забезпеченні якісної освіти.
Ключові слова: Марія Монтесорі, контроль помилки, самооцінювання, методи оцінювання, формувальне оцінювання.
Повний текст:
PDFПосилання
- Сухомлинський В. О. Вибрані твори в пʼяти томах. Том другий. Сто порад учителеві. Видавництво “Радянська школаˮ, 1976, С. 465–466.
- Возняк А. Б. Реалізація ідей розвитку дитини Марії Монтессорі в ДНЗ № 13 “Казкаˮ м. Самбора // Наукові записки [Ніжинського державного університету ім. Миколи Гоголя]. Сер.: Психолого-педагогічні науки. 2013. № 5. С. 231–235.
- Практика Монтессорі. Досвід і матеріали: методичний посібник / укл. : С. Єфімова, Н. Тодчук. Львів : Колесо, 2009. 104 с.
- Якименко С. І. Педагогічні ідеї Софії Русової та Марії Монтессорі : порівняльний аналіз: монографія Київ: Видавничий Дім «Слово», 2015. 296 с.
- Perrenound P. Pour un approche pragmatique de I’evaluation formative // Measure et evaluation en education. 1991. Vol. 13, No. 4. P. 50.
- Амонашвили Ш. А. Воспитательная и образовательная функция оценки учения школьников Москва : Педагогика, 1984. 296 с.
- Подласый И. П. Педагогика : Новый курс : Учебник для студ. высш. учеб. заведений : в 2 кн. Москва : Гуманит. изд. центр ВЛАДОС, 2001.
- Меграбян А. А. Личность и сознание Москва: Медицина, 1978. 176 с.
- Выготский Л. С. Кризис семи лет // Собрание сочинений: в 6 т. Москва : Академический проект, 2005. 208 с.
DOI: http://dx.doi.org/10.30970/vpe.2021.35.11317
Посилання
- Поки немає зовнішніх посилань.