СТАВЛЕННЯ СТУДЕНТІВ, ЩО ВИВЧАЮТЬ КИТАЙСЬКУ МОВУ  ЯК ІНОЗЕМНУ, ДО ДИСТАНЦІЙНОЇ ОСВІТИ (ЗМІШАНА МОДЕЛЬ) ПІД ЧАС ПАНДЕМІЇ COVID-19 В УКРАЇНІ

Olha Dalte

Анотація


У зв’язку з пандемією COVID-19 Україна разом з іншими державами по всьому світу змушена була негайно перевести навчальний процес в онлайн формат, задля запобігання стрімкому розповсюдженню інфекції. Стаття має на меті проаналізувати ставлення студентів-бакалаврів, що вивчають китайську як іноземну мову, до такої радикальної зміни у їх навчальному процесі. Зважаючи на те, що студенти є одними з головних стейкхолдерів будь-якого освітнього процесу, заклади вищої освіти повинні чітко розуміти їх ставлення до нового формату навчання, а також стосовно ефективності дистанційної освіти у формі змішаної моделі. Насамперед надзвичайно важливо чітко зрозуміти, як така швидка зміна освітнього процесу вплинула на розвиток вимови,  поповнення словникового запасу, навичок граматики, уміння друкувати, а також на базові рецептивні (аудіювання та читання) і продуктивні (говоріння та письмо) навички.

Для того, щоб відповісти на поставлене вище запитання, стаття аналізує дані, отримані за допомогою анонімного онлайн опитування, проведеного на основі  Google Forms. Головними респондентами стали 40 студентів-бакалаврів, що вивчають китайську мову як основну іноземну у двох вищих навчальних закладах, а саме: Київському національному лінгвістичному університеті (Київ, Україна) та у Міжнародному гуманітарному університеті (Одеса, Україна). Той факт, що ці заклади вищої освіти використовують різні методи, плани та засоби навчання, допоможе отримати чітку неупереджену картину ставлення студентів, тим самим підкріпить надійність отриманих результатів дослідження. Результати дослідження свідчать про те, що потрібно змінювати застарілу модель класичного навчального процесу, отже, студенти не бояться викликів, що ставить перед ними нова змішана форма навчання. Дані підтверджують, що студенти, будучи головними стейкхолдерами освітнього процесу, повністю підтримують запровадження світових трендів на використання новітніх технологій у навчання. Більшість респондентів уважають, що нова змішана форма навчання щонайменше така ж ефективна для вивчення східних мов, як і традиційна. Студенти сподіваються, що, навіть коли суспільство нарешті зможе перемогти пандемію COVID-19, у них буде можливість обирати змішану модель освітнього процесу, адже вона є ефективною, зручною та заохочує до навчання. Крім того, стаття аналізує ставлення студентів до нового навчального середовища через призму попередніх досліджень.

Ключові слова: дистанційна освіта, змішана модель навчання, традиційне навчання, ставлення студентів, вивчення китайської мови як іноземної.


Повний текст:

PDF (English)

Посилання


  1. Al Zumor A. W. Q., Al Refaai I. K., Eddin E. A. B., & Al-Rahman F. H. A. EFL studentsʼ perceptions of a blended learning environment: Advantages, limitations and suggestions for improvement. English Language Teaching, 6 (10), 2013. P. 95–110. http://dx.doi.org/10.5539/elt.v6n10p95
  2. Bahari A., & Salimi M. Challenges and affordances of developing receptive and productive skills via technology-based instruction. Computer-Assisted Language Learning Electronic Journal, 22 (1), 2021. P. 22–52.
  3. Bataineh R. F., & Mayyas M. B. The utility of blended learning in EFL reading and grammar: A case for Moodle. Teaching English with Technology, 17 (3), 2017. P. 35-49.
  4. Cahapay M. B. Rethinking education in the new normal post-COVID-19 era: A curriculum studies perspective. Aquademia, 4 (2), ep 20018. 2020. https://doi.org/10.29333/aquademia/8315
  5. Djiwandono P. I. The effect of blended learning on reading abilities, vocabulary mastery, and collaboration among university students. The New English Teacher, 12 (1), 2018. P. 23–24.
  6. Hamsia W., Riyanto Y., & Arianto F. Utilizing a new technology of English discoveries platform in implementation of blended learning to improve English speaking performance. Journal of English Language Teaching, 7 (2), 2020. P. 68–73. https://doi.org/10.33394/jo-elt.v7i2.3191
  7. Kanuka H., & Rourke L. Using blended learning strategies to address teaching development needs: How does Canada compare? Canadian Journal of Higher Education, 43 (3), 2014. P. 19–35. https://www.learntechlib.org/p/157512/
  8. Khodaparast F., & Ghafournia N. The effect of asynchronous/synchronous approaches on English vocabulary achievement: A study of Iranian EFL learners. English Language Teaching, 8 (4), 2015. P. 117–127. http://dx.doi.org/10.5539/elt.v8n4p117
  9. Khoruzha L., Proshkin V., Kotenko O., & Smyrnova-Trybulska E. Digital competence: Abilities of a lecturer and expectations of students (Ukrainian-Polish context). In W. E. Smyrnova-Trybulska (ed.), E-learning and STEM Education (p. 421–439). Katowice-Cieszyn : Studio Noa for University of Silesia. 2019. http://hdl.handle.net/20.500.12128/12136
  10. Liashenko I., & Hnapovska L.. Blended education: Patterns of implementation at Sumy state university. Revista Romaneasca pentru Educatie Multidimensionala, 11 (3), 2019. P. 141–162. https://doi.org/10.18662/rrem/142
  11. Longcamp M., Boucard C., Gilhodes J. C., & Velay J. L. Remembering the orientation of newly learned characters depends on the associated writing knowledge: A comparison between handwriting and typing. Human Movement Science, 25 (4–5), 2006. P. 646–656. https://doi.org/10.1016/j.humov.2006.07.007
  12. Morze N., & Smyrnova-Trybulska E. Web-based community-supported online education during the COVID-19 pandemic. International Journal of Web Based Communities, 17 (1), 2021. P. 9–34. https://doi.org/10.1504/IJWBC.2021.112858
  13. Pertiwi D. R. Blended learning to improve the students’ vocabulary mastery for mechanical engineering purposes at STT Adisutjipto Yogyakarta. ADJES (Ahmad Dahlan Journal of English Studies), 5 (1), 2018. P. 1–11.
  14. Saengsawang P. The use of blended learning to support vocabulary learning and knowledge retention in Thai tertiary EFL classrooms (Doctoral dissertation). Durham University. Retrieved from: 2020. http://etheses.dur.ac.uk/13762/1/Saengsawang000612095.pdf?DDD29+
  15. Stukalo N., & Simakhova A. COVID-19 impact on Ukrainian higher education. Universal Journal of Educational Research, 8 (8), 2020. P. 3673–3678. https://doi.org/10.13189/ujer.2020.080846
  16. Wang D., & East M. Constructing an emergency Chinese curriculum during the pandemic: A New Zealand experience. International Journal of Chinese Language Teaching, 1 (1), 2020. P. 1–19. https://doi.org/10.46451/ijclt.2020.06.01
  17. Wichadeeq S. A development of the blended learning model using Edmodo for maximizing students’ oral proficiency and motivation. International Journal of Emerging Technologies in Learning, 12 (2), 2017. P. 137–154. https://doi.org/10.3991/ijet.v12i02.6324
  18. Yan H., & Li Y. A blended learning approach to EFL pronunciation training. International Symposium on Educational Technology (ISET), Hradec Kralove, Czech Republic, 2019. P. 105–108, https://doi.org/10.1109/ISET.2019.00030
  19. Zhang Q., & Min G. Chinese writing composition among CFL learners: A comparison between handwriting and typewriting. Computers and Composition, 54 (1), 2019. P. 102522. https://doi.org/10.1016/j.compcom.2019.102522
  20. Zhang W. & Zhu C. Impact of blended learning on university students’ achievement of English as a second language. International Journal on E-Learning, 17 (2), 2018. P. 251–273. Retrieved from https://www.learntechlib.org/p/171512




DOI: http://dx.doi.org/10.30970/vpe.2021.35.11309

Посилання

  • Поки немає зовнішніх посилань.