ПИТАННЯ ІСТОРІЇ ОСВІТИ І ПЕДАГОГІЧНОЇ ДУМКИ ДОБИ УКРАЇНСЬКОГО ВІДРОДЖЕННЯ (ДРУГА ПОЛОВИНА XVI – ПЕРША ПОЛОВИНА XVII СТ.) У ТВОРІЧІЙ СПАДЩИНІ ФЕДОРА НАУМЕНКА
Анотація
У статті висвітлено питання історії освіти і педагогічної думки доби
Українського відродження (друга половина XVI – перша половина XVII ст.) у
творчій спадщині Ф. Науменка. Проаналізовано оцінку дослідника щодо суспільно-
політичних передумов виникнення і становлення закладів православної традиції
(Острозької академії, братських шкіл, Києво-Могилянської колегії), впливу
західноєвропейських гуманістичних та реформаційних ідей на розвиток освітньої
справи в Україні. Розкрито внесок Ф. Науменка у вивчення постаті відомого
українського церковного, політичного та освітнього діяча І. Борецького як лідера
демократичного напряму в розвитку українського шкільництва. Виокремлено основні
педагогічні ідеї І. Борецького (обґрунтування соціальної функції виховного процесу,
обстоювання принципів гуманізму, рідномовного та всезагального навчання,
практичного застосування здобутих знань). У статті також подано загальну картину
розвитку освіти і педагогічної думки зазначеного періоду в оцінці дослідника, а
також узагальнено головний зміст його наукових розвідок, присвячених
організаторській та реформаторській діяльності діячів П. Могили та Ф. Прокоповича.
Ключові слова: шкільництво, педагогічна думка, доба Українського
відродження, Острозька академія, братські школи, Києво-Могилянська колегія,
педагогічні ідеї, І. Борецький.
Повний текст:
PDFDOI: http://dx.doi.org/10.30970/vpe.2017.32.10127
Посилання
- Поки немає зовнішніх посилань.