ВИКОРИСТАННЯ ЕЛЕМЕНТІВ ТРЕНІНГУ ПІД ЧАС ПРАКТИЧНИХ ЗАНЯТЬ З РИТОРИКИ
Анотація
До навчальних планів підготовки фахівців багатьох спеціальностей сьогодні вво-
дять дисципліну, яка покликана дати студентам знання з проблем ораторського мистец-
тва, – риторику. Мета цієї публікації – з’ясувати, як використання елементів тренінгу
сприяє засвоєнню знань з риторики, виробленню вмінь та стійких навичок публічно-
го мовлення, тим самим забезпечуючи ефективність підготовки фахівців відповідних
напрямів підготовки. Завдання роботи – проаналізувати деякі види тренінгів, які за-
стосовують у навчальній роботі зі студентами гуманітарних спеціальностей Національ-
ного університету «Львівська політехніка», з’ясувати їхнє місце в навчальному процесі
та роль у формуванні вмінь і навичок комунікації майбутніх фахівців. Підсумовуючи
аналіз різних видів тренінгів та можливих результатів їхнього використання під час
практичних занять з риторики, можемо констатувати, що саме комплексний підхід до
підготовки майбутніх ораторів-практиків, який спирається на поєднання чотирьох ос-
новних частин риторики – історія, теорія, практика, техніка – є передумовою успішного
опанування риторики у вищій школі. Виконання практичних завдань, яке ґрунтується
на вивченні теоретичних засад риторики та історичних традицій ораторського мистец-
тва, а також вироблення навичок виголошення промов через тренінгові вправи різних
типів має становити нерозривну єдність під час кожного заняття з риторики. Застосу-
вання цілого комплексу методів практичної підготовки і тренінгових вправ дає змогу
виробляти у студентів такі вміння й навички, як досягнення поставленої мети промови,
інформаційної свіжості виступу, логічності розвитку теми; добору і формування аргу-
ментації основних положень, а також наочності; установлення контакту з аудиторією;
використання засобів активізації уваги слухачів; дотримання основних критеріїв куль-
тури мови та правил поведінки оратора перед аудиторією.
Ключові слова: риторика, тренінг, українська мова, публічна промова, навички, ри-
торична майстерність, аналіз виступу.
дять дисципліну, яка покликана дати студентам знання з проблем ораторського мистец-
тва, – риторику. Мета цієї публікації – з’ясувати, як використання елементів тренінгу
сприяє засвоєнню знань з риторики, виробленню вмінь та стійких навичок публічно-
го мовлення, тим самим забезпечуючи ефективність підготовки фахівців відповідних
напрямів підготовки. Завдання роботи – проаналізувати деякі види тренінгів, які за-
стосовують у навчальній роботі зі студентами гуманітарних спеціальностей Національ-
ного університету «Львівська політехніка», з’ясувати їхнє місце в навчальному процесі
та роль у формуванні вмінь і навичок комунікації майбутніх фахівців. Підсумовуючи
аналіз різних видів тренінгів та можливих результатів їхнього використання під час
практичних занять з риторики, можемо констатувати, що саме комплексний підхід до
підготовки майбутніх ораторів-практиків, який спирається на поєднання чотирьох ос-
новних частин риторики – історія, теорія, практика, техніка – є передумовою успішного
опанування риторики у вищій школі. Виконання практичних завдань, яке ґрунтується
на вивченні теоретичних засад риторики та історичних традицій ораторського мистец-
тва, а також вироблення навичок виголошення промов через тренінгові вправи різних
типів має становити нерозривну єдність під час кожного заняття з риторики. Застосу-
вання цілого комплексу методів практичної підготовки і тренінгових вправ дає змогу
виробляти у студентів такі вміння й навички, як досягнення поставленої мети промови,
інформаційної свіжості виступу, логічності розвитку теми; добору і формування аргу-
ментації основних положень, а також наочності; установлення контакту з аудиторією;
використання засобів активізації уваги слухачів; дотримання основних критеріїв куль-
тури мови та правил поведінки оратора перед аудиторією.
Ключові слова: риторика, тренінг, українська мова, публічна промова, навички, ри-
торична майстерність, аналіз виступу.
Повний текст:
PDF (English)DOI: http://dx.doi.org/10.30970/vjo.2017.42.7625
Посилання
- Поки немає зовнішніх посилань.