ОСОБЛИВОСТІ ГЕНДЕРНОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ТА ГЕНДЕРНИХ СТЕРЕОТИПІВ У СУЧАСНИХ УКРАЇНСЬКИХ МАС-МЕДІА

Myroslava Chornodon

Анотація


У статті з’ясовано особливості гендерної ідентичності та гендерних стереотипів у сучасних мас-медіа. Проаналізовано та спростовано основні гендерні стереотипи, які висвітлюються у сучасних мас-медіа. Модель гендерних взаємовідносин у засобах масової інформації відображено переважно у стереотипних образах чоловіка та жінки. Аналіз гендерних ролей жінки та чоловіка дає змогу глибше зрозуміти концепти «жінка», «чоловік», їхні різновиди – «мати», «дружина», «дочка», «батько», «син» тощо.

Гендерні стереотипи, які реалізовані в концептах-мінімумах та максимумах, використовуються в різних сферах життєдіяльності – в тому числі сферах діяльності, які ніби не пов’язані з проблемами взаємовідносин між статями – тому, що індивід легко ідентифікує стать; стереотипні уявлення про чоловіків та жінок співвідносні з його особистим досвідом, а взаємини між статями сприймаються як найбільш очевидні і, відповідно, легітимні.

Загалом аналіз концептів-максимумів та концептів-мінімумів гендерного значення та їхніх характеристик здійснено в контексті гендерних стереотипів, які сформовані та функціонують у соціумі, через систематизацію реально існуючих репрезентацій.

Ключові слова: гендер, ідентичність, стереотипи, маскулінність, фемінність.


Повний текст:

PDF

Посилання


Василик, Л. (2010), Світоглядна публіцистика сучасних літературно-художніх видань: концептосфера національної ідентичності. Буква, Чернівці, 431 с.

Gallagher, M. (2001), Gender setting: newagendas for media monitoring andadvocacy. WACC, London, 217 p.

Хамітов, Н. (2000), Філософія статі. Філософська думка. 6 вересня 2000. стор. 35-46.

Чухим, Н. (2001), Проблеми і перспективи феміністичної теорії. Гендер і культура. 4 квітня 2001. стор. 94-101.

Яременко, В. (2008), Новий тлумачний словник : у 2 т. Аконіт, Київ, 344 с.




DOI: http://dx.doi.org/10.30970/vjo.2021.49.11064

Посилання

  • Поки немає зовнішніх посилань.