ЗАКУПІВЕЛЬНІ ГРУПИ ЯК ІНСТРУМЕНТ ПІДВИЩЕННЯ КОНКУРЕНТОСПРОМОЖНОСТІ МАЛОГО ТА СЕРЕДНЬОГО БІЗНЕСУ В УКРАЇНІ
Анотація
Закупівельні групи, як специфічні форми об’єднання малого та середнього бізнесу з метою здійснення спільних закупівель і протистояння великому бізнесу, успішно функціонують у багатьох країнах світу понад 100 років. Проте в Україні їхня діяльність за роки суспільно-економічної трансформації ще досі не набула значного поширення. Проаналізовано механізм впливу функціонування в рамках закупівельної групи на побудову конкурентної переваги. Подано визначення закупівельної групи та принципи діяльності в рамках закупівельних груп, досліджено основні моделі діяльності закупівельних груп в інших країнах світу, проаналізовано головні чинники успіху, переваги та недоліки їхнього створення в умовах української економіки. Виокремлено сфери діяльності, у яких члени закупівельних груп отримують конкурентну перевагу.
Ключові слова: закупівельна група; постачальники; закупівельний потенціал; вертикальні та горизонтальні закупівельні групи; конкурентоспроможність.
Повний текст:
PDFПосилання
Портер M. Конкуренция / M. Портер. – Москва, 2005. – 608 с.
Пшеницька-Чала Л. Закупівельні групи – один із прихованих секретів польської економіки / Л. Пшеницька-Чала // Купуймо разом. – 2015. – № 2. – С. 11–13.
Редченко К. І. Стратегічний аспект створення закупівельних груп в Україні / К. І. Редченко // Науковий вісник Міжнародного гуманітарного університету. – 2015. – С. 97–100. – (Серія «Економіка і менеджмент»; вип. 11).
Bruttel L. Buyer power in large buyer groups? / L. Bruttel // TWI Research Paper. – Series 92. – Thurgauer Wirtschaftsinstitut. – 2014. – 18 p.
Christopher M. Logistics and Supply Chain Management / M. Christopher. – Harlow : Pearson Education Limited, 2011. – 288 p.
Cleverley W. O. The effectiveness of group purchasing organizations / W. O. Cleverly, P. C. Nutt // Health Services Research. – 1984. – Vol. 19. – P. 65–81.
Coviello L. Group buying with bundle discounts: computing efficient, stable and fair solutions [Electronic Resource] / L. Coviello, Y. Chen, M. Franceschetti // Cornell University Library. – Available from : https://arxiv.org/abs/1506.00682v1.
Jolibiert A. Marketing management: A value-creation process / A. Jolibiert, H. Muhlbacher, L. Flores, P. L. Dubois. – New York : Palgrave Macmillan, 2012. – 441 p.
Rudawska E. Young consumers as group buying services’ customers / E. Rudawska // Zeszyty Naukowe Polityki Europejskiej, Finanse i Marketing. – 2013. – Vol. 10. – P. 598–606.
Schotanus F. Developing a typology of organizational forms of cooperative purchasing / F. Schotanus, J. Telgen // Journal of Purchasing and Supply Management. – 2007. – Vol. 13. – P. 53–68.
Sethi S. Group Purchasing Organizations: An Undisclosed Scandal in the U.S. Healthcare Industry / S. Sethi. – New York : Palgrave Macmillan, 2009. – 183 p.
Sosnowski P. Możliwość poprawy procesów w grupie zakupowej na rynku B2B w Polsce / P. Sosnowski // Problemy Jakości. – 2015. – № 47. – S. 23–27.
Zimon G. Wpływ grupy zakupowej na konkurencyjność przedsiębiorstw / G. Zimon // Marketing i Zarządzanie. – 2016. – Vol. 2 (43). – P. 219–229.
DOI: http://dx.doi.org/10.30970/vir.2017.42.0.7736
Посилання
- Поки немає зовнішніх посилань.