ТОПОКЛІМАТИЧНІ ОСОБЛИВОСТІ СТАНЦІЙ ВЗДОВЖ ЗАЛІЗНИЧНОЇ ДОРОГИ ЛЬВІВ–МУКАЧЕВО

Bohdan Mukha, Olga Shegda, Oksana Rodych

Анотація


Наведено результати трирічних топокліматичних цілодобових вимірювань температурних параметрів при станціях залізниці Львів–Мукачево для з’ясування температурного впливу на трансформацію залізничних рейок і полотна дороги як чинників активізації деформаційних і руйнівних процесів залізничного полотна й насипу під полотном. У першому наближенні виявлено добові й сезонні коливання температури повітря на різних локалітетах уздовж дороги. Обчислено, що залізниця працює в умовах діапазону температури повітря і рейок від -35 °С до +65 °С. Максимальні амплітуди температури можуть формуватися на станціях Передкарпаття в умовах застою і локальної трансформації малорухомих повітряних мас, що може спричинити найбільші зміни в цьому регіоні порівняно з усією трасою дороги, тому ця ділянка дороги потребує ретельнішого огляду і виконання належних робіт зі стабілізації надійності та безпечності дороги.

 

Вісн. Львів. ун-ту. Сер. геогр. 2018: 52; 216–221 • DOI: http://dx.doi.org/10.30970/vgg.2018.52.10187


Ключові слова


залізнична дорога; топоклімат; лінійне теплове розширення сталі; цілодобова реєстрація; температурний діапазон; процеси трансформації.

Повний текст:

PDF

Посилання


Sapozhnikova, S. A. (1950). Mikroklimat i mestnyj klimat. Leningrad: Gidrometeoizdat, 241 p. (in Russian).

Smit, K. (1978). Osnovy prikladnoj meteorologii. Leningrad: Gidrometeoizdat, 423 p. (in Russian).

Sakali, L. I. (Ed.). (1985). Teplovoj i vodnyj rezhim Ukrainskih Karpat. Leningrad: Gidrometeoizdat, 365 p. (in Russian).

Handozhko, L. A. (1981). Meteorologicheskoe obespechenija narodnogo hozjajstva. Leningrad: Gidrometeoizdat, 231 p. (in Russian).




DOI: http://dx.doi.org/10.30970/vgg.2018.52.10187

Посилання

  • Поки немає зовнішніх посилань.


ISSN: 2078-6441 (Print)

          2415-7201 (Online)

Усі статті поширюються на умовах ліцензії Creative Commons “Із зазначенням авторства – 4.0 міжнародна” (CC BY 4.0)