ТОПОКЛІМАТИЧНІ ОСОБЛИВОСТІ СТАНЦІЙ ВЗДОВЖ ЗАЛІЗНИЧНОЇ ДОРОГИ ЛЬВІВ–МУКАЧЕВО
Анотація
Наведено результати трирічних топокліматичних цілодобових вимірювань температурних параметрів при станціях залізниці Львів–Мукачево для з’ясування температурного впливу на трансформацію залізничних рейок і полотна дороги як чинників активізації деформаційних і руйнівних процесів залізничного полотна й насипу під полотном. У першому наближенні виявлено добові й сезонні коливання температури повітря на різних локалітетах уздовж дороги. Обчислено, що залізниця працює в умовах діапазону температури повітря і рейок від -35 °С до +65 °С. Максимальні амплітуди температури можуть формуватися на станціях Передкарпаття в умовах застою і локальної трансформації малорухомих повітряних мас, що може спричинити найбільші зміни в цьому регіоні порівняно з усією трасою дороги, тому ця ділянка дороги потребує ретельнішого огляду і виконання належних робіт зі стабілізації надійності та безпечності дороги.
Вісн. Львів. ун-ту. Сер. геогр. 2018: 52; 216–221 • DOI: http://dx.doi.org/10.30970/vgg.2018.52.10187
Ключові слова
Повний текст:
PDFПосилання
Sapozhnikova, S. A. (1950). Mikroklimat i mestnyj klimat. Leningrad: Gidrometeoizdat, 241 p. (in Russian).
Smit, K. (1978). Osnovy prikladnoj meteorologii. Leningrad: Gidrometeoizdat, 423 p. (in Russian).
Sakali, L. I. (Ed.). (1985). Teplovoj i vodnyj rezhim Ukrainskih Karpat. Leningrad: Gidrometeoizdat, 365 p. (in Russian).
Handozhko, L. A. (1981). Meteorologicheskoe obespechenija narodnogo hozjajstva. Leningrad: Gidrometeoizdat, 231 p. (in Russian).
DOI: http://dx.doi.org/10.30970/vgg.2018.52.10187
Посилання
- Поки немає зовнішніх посилань.
ISSN: 2078-6441 (Print)
2415-7201 (Online)
Усі статті поширюються на умовах ліцензії Creative Commons “Із зазначенням авторства – 4.0 міжнародна” (CC BY 4.0)