ТЕСТУВАННЯ РЕЦЕПТИВНИХ НАВИЧОК У ПОЛЬСЬКІЙ І ЧЕСЬКІЙ МОВАХ: СТРУКТУРНИЙ АНАЛІЗ НАЦІОНАЛЬНИХ ІСПИТІВ РІВНІВ A2–C1
Анотація
У статті представлено порівняльний аналіз національних іспитів з польської та чеської мов, зосереджений на компоненті слухання та читання для рівнів A2–C1. Виявлено ключові структурні та методологічні відмінності, зокрема у типах завдань, їхній складності та когнітивному навантаженні. Результати можуть бути використані для розробки стандартизованого тесту з української мови як іноземної.
Ключові слова: мовне тестування, рецептивні мовні навички, аудіювання, читання, рівні володіння мовою.Повний текст:
PDFПосилання
Alderson, J. C. (2000). Assessing reading. Cambridge University Press.
Bachman, L. F. (1990). Fundamental considerations in language testing. Oxford University Press.
Farrall, M. L. (2012). Reading assessment: Linking language, literacy, and cognition. Wiley.
Fulcher, G. (2010). Practical language testing. Routledge.
Goh, C. C. M., & Vandergrift, L. (2012). Teaching and learning second language listening: Metacognition in action. Routledge.
Grabe, W. (2009). Reading in a second language: Moving from theory to practice. Cambridge University Press.
Grabe, W., & Stoller, F. L. (2011). Teaching and researching reading (2nd ed.). Routledge.
Green, R. (2011). Designing listening tests: A practical approach. Palgrave Macmillan.
Hughes, A. (2003). Testing for language teachers (2nd ed.). Cambridge University Press.
Hulešová, L., & Vodičková, K. (2023). Testování porozumění: Případová studie českých jazykových zkoušek. Rehabilitacia, 60(4), 332–338. https://doi.org/10.61983/lcrh.v60i4.21
Miodunka, W. (2011). The quality of the Polish language used by foreigners: Quality assessment methods on the material of certificate examinations in Polish as a foreign language. In Język Polski jako Obcy, 1, 5–24.
Maliuha, N. M., & Horodetska, V. A. (2019). Testovi zavdannia do seryfikatsiinoho ispytu z ukrainskoi movy (riven A1–A2). Kryvyi Rih.
Ockey, G. J., & Wagner, E. (2018). Assessing L2 listening: Moving towards authenticity. John Benjamins Publishing Company.
Ozernyi, A., & Suvorov, R. (2023). Ukrainian Language Proficiency Test (ULP). Language Testing, 40(1), 10.
Prizel-Kania, A. (2018). Wpływ badań tekstów mówionych na dobór materiałów do egzaminów certyfikatowych z języka polskiego jako obcego. Język Polski, 98(2), 81–95. https://doi.org/10.31286/JP.98.2.5
Sadeghi, K. (2021). Assessing second language reading: Insights from cloze tests. Routledge.
Siegel, J. (2015). Exploring listening strategy instruction through action research. Palgrave Macmillan.
Council of Europe. (2001). Common European Framework of Reference for Languages: Learning, teaching, assessment (CEFR). Cambridge University Press.
DOI: http://dx.doi.org/10.30970/sls.2025.74.5004
Посилання
- Поки немає зовнішніх посилань.
