ОСОБЛИВОСТІ НАВЧАННЯ ПОЛЬСЬКОЇ МОВИ ЯК ІНОЗЕМНОЇ НА ПОЧАТКОВОМУ ЕТАПІ
Анотація
У статті описані різні аспекти навчання польської мови як іноземної на початковому етапі у межах комунікативного методу та підходу, орієнтованого на ситуативні завдання. Особливу увагу приділено навчанню польської мови українцями, зокрема введенню освітнього компонента в Національному університеті “Полтавська політехніка імені Юрія Кондратюка”, та урокам польської мови в окремих закладах середньої освіти. Зосереджено увагу на дискусійних моментах, зокрема, чи варто використовувати рідну мову на заняттях з іноземної. Розкривається сучасний посткомунікативний підхід, який полягає в поєднанні елементів усіх відомих методів і прийомів навчання для досягнення мети навчання конкретної групи в конкретних освітніх умовах. З огляду на це, в центрі уваги є особистість здобувача освіти, а також його мотивація до навчання та мета. Доведено, що комунікативна спрямованість завдань вносить різноманітність у виконання вправ, а мотиваційно-цільовий аспект зумовлює успішне засвоєння лексичного мінімуму, граматичних конструкцій, формування загалом комунікативних навичок.
Ключові слова: польська мова як іноземна, рідна мова, методика навчання іноземних мов, компаративно-контрастивний метод, граматична структура.Повний текст:
PDFПосилання
Bolotnikova, A. P., 2018. Grammatical Indicators of Politeness Category Expression in Ukrainian. Dissertation for the Degree of Candidate of Philological Sciences. Poltava–Zaporizhzhia. (In Ukrainian)
Bolotnikova, A. P., 2023. Motivational and Target Aspect in Teaching Polish Grammar. Scientific Journal of the National Pedagogical Dragomanov University. Series 5. Pedagogical Sciences: Realities and Prospects, 92 (2), pp. 14–18. (In Ukrainian)
Bolotnikova, A. and Korol, T., 2022. Formation of Communicative Skills at the Initial Stage of Learning Polish. Topical Issues of the Humanities: Interuniversity Collection of Scientific Works of Young Scientists of Ivan Franko Drohobych State Pedagogical University, 56 (4). Drohobych: Helvetica, pp. 9–15. (In Ukrainian)
Kravchuk, A. and Kovalevskyi, E., 2017. Methods of Teaching Polish. Language and Culture in Polonistic Didactics in Ukraine: a Textbook for Higher Education Institutions. Kyiv. (In Ukrainian)
Kozachenko, O. M., 2019. Specifics of Teaching and Learning Polish to Ukrainian Speakers. Scientific Bulletin of South Ukrainian National Pedagogical University named after K.D. Ushynskyi. Series: Pedagogy, 1 (126). Odesa, pp. 23–28. (In Ukrainian)
Lukina, L., 2023. Methods of Teaching Polish Language: Study Guide. Uman: Vizavi. (In Ukrainian)
Raniuk, O. P., 2020. A Linguodidactic Model for the Development of Rhetorical Skills of Future Philologists in the Process of Teaching Polish. Scientific notes. Series: Pedagogical Sciences, 189. Kropyvnytskyi: V. Vynnychenko Central State Pedagogical University, pp. 203–207. (In Ukrainian)
Tarnopolskyi, O. B. and Kabanova, M. R., 2019. Methods of Teaching Foreign Languages in Higher Education. Dnipro: Alfred Nobel University. (In Ukrainian)
Chuba, G., 2007. Influence of Interlingual Transfer on the Process of Learning Ukrainian by Polish Students. Theory and Practice of Teaching Ukrainian as a Foreign Language, 2. Lviv, pp.140–147. (In Ukrainian)
Dąbrowska, A., Dobesz, U. and Pasieka, M., 2010. What You Need to Know. A Methodical Guide for Teachers of Polish as a Foreign Language in the East. Warsaw.
Gębal, P. and Miodunka, W., 2022. Didactics and Methodology of Teaching Polish as a Foreign and Second Language. Warsaw. (In Polish)
Izdebska-Dlugosz, D., 2021. Teaching Polish Declension and Syntax in East Slavic Groups. Acta Universitatis Lodziensis. Polish Language Education of Foreigners, 28, pp. 117–132. (In Polish)
Huszcza, R., 1996. Honourificnа Grammar, Pragmatics, Typology. Warsaw: Dialog Publishing House. (In Polish)
Krashen, S., 1985. The Input Hypothesis: Issues and Implications. New York: Longman. (In English)
Larsen-Freeman, D., 2003. Teaching Language: From Grammar to Grammaring. Boston: Heinle. (In English)
Seretny, A. and Lipinska, E., 2005. Abc of Methodology of Teaching Polish as a Foreign Language. Krakow. (In Polish)
Sheffler, P. and Butzkamm, W., 2019. Pattern Practice Revisited: From Syntax to Sense and Positive Emotions. Neofilolog Journal. Affective Factors in Foreign Language Learning and Teaching, 51(1), pp. 89–101. (In English)
Zawadzka, E., 2004. Teachers of Foreign Languages in Times of Change. Krakow: Impuls. (In Polish)DOI: http://dx.doi.org/10.30970/sls.2024.0.4834
Посилання
- Поки немає зовнішніх посилань.
