ФУНКЦІОНУВАННЯ ТЕРМІНІВ-ПАРОНІМІВ НА ПОЗНАЧЕННЯ МОНОПОЛЬНОЇ ВЛАДИ В УКРАЇНСЬКІЙ ТА АНГЛІЙСЬКІЙ МОВАХ

Олег Сухий

Анотація


У статті розглянутo реальні випадки неточного вживання термінів-паронімів, що простежують-
ся навіть у фахових та довідкових виданнях як українською, так і англійською мовами. На основі
аналізу фактичного вживання термінів “монопольна влада” monopoly powerі “монополістична влада”
monopolistic power у фахових текстах виявлено також часте вживання їх гіпероніму в обох мовах
“ринкова влада” market power. Міжмовна паронімія та цитування перекладів відомого англомовного
економіста А. Пігу є одним із чинників підтримання вживання терміна “монополістична влада” в
україномовних наукових текстах. З’ясовано, що в першій половині ХХ ст. майже однаково часто вжи-
валися monopoly power та monopolistic power, тоді як market power перебував на стадії становлення.
Однак вже з 1970–1980-х років домінуючим став саме термін market power. За останні 25–30 років
найбільш виразно цей ефект виявився у наукових публікаціях, особливо англомовних, що засвідчує
стійку тенденцію до стандартизації термінології й підвищення точності наукового мовлення.
Ключові слова: паронімія, паронімічні терміни, ринкова влада, монопольна влада, монополістична
влада.


Повний текст:

PDF


DOI: http://dx.doi.org/10.30970/fpl.2025.138.5073

Посилання

  • Поки немає зовнішніх посилань.