ТРАНСФОРМАЦІЯ ОСВІТНЬОГО ПРОЦЕСУ В УМОВАХ ВИКОРИСТАННЯ ТЕХНОЛОГІЙ ШТУЧНОГО ІНТЕЛЕКТУ

Volodymyr Tesliuk

Анотація


Проаналізовано сучасні дослідження, освітні практики та приклади застосування штучного інтелекту (ШІ) у вищій освіті. Розглянуто потенційні переваги штучного інтелекту в галузі освіти, можливості виконувати глибоку персоналізацію навчання, підлаштовуючи рівень складності матеріалу до індивідуальних особливостей студента. Проаналізовано персоналізоване навчання за допомогою штучного інтелекту (ШІ), яке надає індивідуальну підтримку кожному студенту, що приводить до покращення академічної успішності, формування унікальних траєкторій навчання та більшої залученості студентів, оскільки персоналізація освітнього процесу дає студентам змогу навчатися у власному темпі та відповідно до індивідуальних потреб і здібностей.

Описано можливості ШІ автоматизувати повторювані завдання, такі як оцінювання, аналіз даних та адміністративні обов՚язки, звільняючи час для викладачів і студентів, щоб зосередитися на більш значущих.

Проілюстровано потенціал чат-ботів і віртуальних асистентів для покращення досвіду навчання, підвищення рівня залученості студентів, сприяння інтерактивному та захоплюючому навчанню.

Продемонстровано, переваги аналізу даних за допомогою ШІ, які допомагають вчителям розвивати більш глибоке розуміння своїх учнів і, відповідно, адаптувати свої інструкції та пояснення, що, своєю чергою, може привести до покращення результатів навчання та підвищення успішності учнів. Обґрунтовано, використання штучного інтелекту як доповнення, а не заміну традиційних методів навчання. Доведено важливість того, щоб інструменти штучного інтелекту слугували доповненням до традиційних методологій навчання, були орієнтовані на посилення людської взаємодії, а не на її заміну.

Визначено супутні виклики та проблеми, які потрібно вирішити, щоб забезпечити оптимальне використання ШІ в освітньому контексті. Запропоновано пріоритети для максимального використання потенціалу штучного інтелекту в освіті.

Ключові слова: штучний інтелект, персоналізоване навчання, чат-бот, віртуальний асистент, освітнє середовище.


Повний текст:

PDF

Посилання


  1. AlAli, Rommel, Wardat, Yousef, & Al-Qahtani, Mohammed. (2023). SWOM strategy and influence of its using on developing mathematical thinking skills and on metacognitive thinking among gifted tenth-grade students. EURASIA Journal of Mathematics, Science and Technology Education, 19(3), em2238.
  2. Alarabi, K., & Wardat, Y. (2021). UAE-based teachers’ hindsight judgments on physics education during the COVID-19 pandemic. Psychology and Education Journal, 58(3), 2497–2511.
  3. Androshchuk, A. H., & Maliuha, O. S. (2024). Use of artificial intelligence in higher education: state and trends. International Science Journal of Education and Linguistics, 3(2), 27–35. https://doi.org/10.46299/j.isjel.20240302.04
  4. Carnegie Learning.(2024). The State of AI in Education. Artificial Intelligence in Education. Report. Retrieved from https://discover.carnegielearning.com/hubfs/PDFs/2024-AI-in-Ed-Report.pdf.
  5. Drach, I., Petroie, O., Borodiienko, O., Reheilo, I., Bazeliuk, O., Bazeliuk, N., & Slobodianiuk, O. (2023). The use of artificial intelligence in higher education. International Scientific Journal of Universities and Leadership, 15, 66–82. https://doi.org/10.31874/2520-6702- 2023-15-66-82.
  6. Gningue, S. M., Peach, R., Jarrah, A. M., & Wardat, Y. (2022). The Relationship between Teacher Leadership and School Climate: Findings from a Teacher-Leadership Project. Educ. Sci., 12, 749. s Note: MDPI stays neutral with regard to jurisdictional claims in published….
  7. Hurevych, R. S., Konoshevskyi, L. L., Konoshevskyi, O. L., Voievoda, A. L., & Liulchak, S. Yu. (2024). Іntegration of artificial intelligence in the field of education: problems, challenges, threats, prospects. Modern Information Technologies and Innovation Methodologies of Education in Professional Training Methodology Theory Experience Problems, 72, 171–186. https://doi.org/10.31652/2412-1142-2024-72-170-186.
  8. Ilijchuk, L. (2024). Shtuchnyj intelekt i iakist’ osvity: mozhlyvosti, vyklyky ta zahrozy [Artificial intelligence and the quality of education: opportunities, challenges and threats]. Naukovo-pedahohichni studii, (8), 232−248. https://doi.org/10.32405/2663-5739-2028-8-232-248 [In Ukrainian].
  9. Kademiia, M. Yu. (2016). Profesiino-tekhnichna osvita v informatsiinomu suspilstvi: monohrafiia [Vocational education in the information society]. Vinnytsia, Nilan-LTD, 124–145 [in Ukrainian].
  10. Mar’ienko, M., & Kovalenko, V. (2023). Shtuchnyj intelekt ta vidkryta nauka v osviti [Artificial Intelligence and open science in education]. Fizyko-matematychna osvita, 38(1), 48–53. https://doi.org/10.31110/2413-1571-2023-038-1-007 [in Ukrainian].
  11. Mohammed, Alla Abdulmutalib, Samad, Abdul, & Omar, Ola Adrees. (2022). Escherichia coli spp, Staph albus and Klebseilla spp were affected by some Antibiotics for Urinary Tract Infections in Bani Waleed City. Brilliance: Research of Artificial Intelligence, 2(2), 66– 70.
  12. Mulaudzi, L., & Hamilton, J. (2024). Student perspectives on optimising AI tools to enhance personalised learning in higher education. Interdisciplinary Journal of Education Research, 6(s1), 1–15. https://doi.org/10.38140/ijer-2024.vol6.s1.03.
  13. Patil, Sanjay M., Raut, Chandrashekhar M., Pande, Amol P., Yeruva, Ajay Reddy, & Morwani, Harish. (2022). An Efficient Approach for Object Detection using Deep Learning. Journal of Pharmaceutical Negative Results, 563–572.
  14. Rana, Ajay, Reddy, Ajay, Shrivastava, Anurag, Verma, Devvret, Ansari, Md Sakil, & Singh, Devender. (2022). Secure and Smart Healthcare System using IoT and Deep Learning Models. 2022 2nd International Conference on Technological Advancements in Computational Sciences (ICTACS), 915–922. IEEE.
  15. Samad, Abdul, Hamza, Muhammad, Muazzam, Ayesha, Ahmer, Areeb, Tariq, Sania, Ahmad, Shehroz, & Mumtaz, M. Talha. (2022). Current Perspectives on the Strategic Future of the Poultry Industry After the COVID-19 Outbreak. Brilliance: Research of Artificial Intelligence, 2(3), 90–96.
  16. Samoilenko, O. A., Stupak, O. P., & Yuzyk, M. A. (2023). Opportunities and Challenges of Artificial Intelligence for Higher Education Institutions in Ukraine. Innovative Pedagogy, 60, 140–143. https://doi.org/10.32782/2663- 6085/2023/60.28.
  17. Sridhar, K., Yeruva, Ajay Reddy, Renjith, P. N., Dixit, Asmita, Jamshed, Aatif, & Rastogi, Ravi. (2022). Enhanced Machine learning algorithms Lightweight Ensemble Classification of Normal versus Leukemic Cel. Journal of Pharmaceutical Negative Results, 496–505.
  18. Stoica, George, & Wardat, Yousef. (2021). An Inequality Can Change Everything... Am. Math. Mon., 128(9), 810. Stoica, George, & Wardat, Yousef. (2022). A Special Form of Slower Divergent Series. The American Mathematical Monthly, 1.




DOI: http://dx.doi.org/10.30970/vpe.2025.42.13476

Посилання

  • Поки немає зовнішніх посилань.