АМЕРИКАНСЬКА СИСТЕМА СТОМАТОЛОГІЧНОЇ ОСВІТИ: ІСТОРИЧНИЙ ОГЛЯД ТА СУЧАСНІ ВИКЛИКИ
Анотація
Стаття аналізує розвиток стоматологічної освіти в США, зокрема її історичні етапи, вплив технологічних і наукових досягнень, а також освітні реформи. Початок стоматологічної освіти в США повʼязаний із заснуванням Балтиморського коледжу стоматичної хірургії 1840 року, що стало основою для формалізації навчання. У другій половині ХХ століття значно покращилася стандартизація освітніх програм завдяки акредитації стоматологічних шкіл та розвитку міждисциплінарного підходу.
Особливу увагу приділено впровадженню новітніх технологій, зокрема віртуальної реальності та 3D-друку, які підвищили якість практичної підготовки. Розглянуто рівні підготовки стоматологів, зокрема, передпрофесійну освіту, основні стоматологічні програми, ліцензування та спеціалізацію. Окремо виділено проблеми, такі як висока вартість навчання, нерівномірний розподіл кадрів у країні та необхідність адаптації освітніх програм до нових вимог.
Досліджено інтеграцію міждисциплінарного підходу, що дає стоматологам глибше розуміння загальних захворювань та їхнього впливу на ротову порожнину. Акцентовано на розвитку персоналізованої медицини, цифрових технологій та нових методів навчання. Висновки свідчать про еволюцію стоматологічної освіти в США, що орієнтована на впровадження інновацій і створення висококваліфікованих фахівців, здатних відповідати вимогам сучасної стоматології.
Ключові слова: стоматологічна освіта, стоматологічні школи США, стоматологічні спеціалізації, післядипломна освіта, акредитація, цифрові технології, еволюція стоматологічної освіти, Комісія з акредитації стоматологічної освіти (CODA).
Повний текст:
PDFПосилання
- Bennett, J. D., Richards, P. S., & Inglehart, M. R. (2019). Problem-Based Learning in Dental Education: Benefits and Challenges. Journal of Dental Education, 83(2), 147–158. https://doi.org/10.21815/JDE.019.014.
- Formicola, A. J. (2015). Challenges facing dental education: Examining the current landscape. Journal of Dental Education, 79(4), 370–379.https://doi.org/10.1002/j.0022-0337.2015.79.4.tb05616.x.
- Formicola, A. J. (2020). The Evolution of Dental Education in the United States. Springer.
- Licari, F. W., & Evans, J. R. (2017). Dental Education at the Crossroads: Challenges and Change. Journal of Dental Education, 81(7), 867–875.
- McCluggage, W. G. (2019). A History of Dental Schools in America. Cambridge University Press.
- Myroshnychenko, V. (2024). Stages of Development of Higher Dental Education in the USA. Problems of Training a Modern Teacher, 2(30), 89–100. https://doi.org/10.31499/2307-4914.2(30).2024.314023.
- Ring, M. E. (2018). Dentistry: An Illustrated History. Mosby.
- Schwartz, R. (2020). The First Dental School and Its Lasting Legacy: Baltimore College of Dental Surgery, 1840–2020. Journal of the History of Dentistry, 68(3), 102–115.
- Schweitzer, J., & Dunitz, M. (2021). The Role of Digital Technology in Dental Education: A Systematic Review. Journal of Dental Research, 100(8), 765–780.
- Tedesco, L. A. (2018). Harvard School of Dental Medicine and the Integration of Dental and Medical Education. Academic Medicine, 93(5), 742–748.
- Worthington, H. V., Lamont, T. J., & Richards, D. (2021). Advancing Standards in Dental Education: A Review of Accreditation Policies in the United States. Journal of Dental Research, 100(9), 989–1003.
- Worthington, H. V., Lamont, T. J., & Richards, D. (2021). Accreditation and Licensing in Modern Dental Training. Journal of Dental Research, 100(9), 1021–1034.
DOI: http://dx.doi.org/10.30970/vpe.2025.42.13466
Посилання
- Поки немає зовнішніх посилань.
