СКЛАДНОЩІ У ВИВЧЕННІ МАТЕМАТИКИ В ПОЧАТКОВІЙ ШКОЛІ ТА ШЛЯХИ ЇХ ПОДОЛАННЯ

Nelia Sirant, Roksoliana Chervinska

Анотація


Висвітлено складнощі у вивченні математики та ефективність їх подолання у здобувачів початкової освіти в контексті новітніх викликів, пов’язаних із швидким розвитком суспільства, зазначено, що педагогу для кращого засвоєння матеріалу потрібно якомога більше використовувати різних  способів для подолання складнощів у вивченні певних тем з математики. До ключових компетентностей здобувачів освіти відносимо і математичну компетентність. Зʼясовано, відповідно до даних PISA 2022 р. з математики, що базового рівня досягли 58 % українських учнів, що засвідчують недостатній рівень математичних знань учнів. Наголошено, що найбільш ефективним із засобів підвищення рівня математичної освіти в закладі освіти має бути виразна диференціація стандартів математичної освіти та їх запровадження, вишкіл та перепідготовка, самопідготовка вчителів початкової освіти щодо формування математичних навичок здобувачів початкової освіти, які відповідатимуть вимогам сьогодення, та їх взаємна співпраця батьків і закладу освіти стосовно формування математичної компетентності дітей, діяльне залучення батьків до цього процесу у домашніх умовах, відповідно, через групову ігрову діяльність, зокрема через дидактичні ігри. Наведено зразки завдань, скерованих на формування у здобувачів математичних навичок, зацікавленість до вивчення математики не тільки на уроці, а й в позаурочний час, зазначено актуальні причини, чому математика є найскладнішим предметом у вивченні. Запропоновано деякі види дидактичних ігор, які можна застосовувати у математичній освітній галузі щодо формування математичної компетентності дітей.

Ключові слова: математика, труднощі, навчання, дидактичні ігри, проблеми, подолання, початкова освіта, здобувачі початкової освіти, способи подолання.


Повний текст:

PDF

Посилання


  1. Білавич Галина. Математична освіта в початковій школі у вимірі сьогоднішніх викликів: окремі проблеми та засоби їх розв’язання. Молодь і ринок. № 9(207) 2022. С. 49–55. DOI: https://doi.org/10.24919/2308-4634.2022.271165.
  2. Куліш І. М. Застосування дидактичних ігор у навчальному процесі. Нові технології навчання : наук.-метод. збірник. Київ : НМЦ ВО, 2022. С. 174–175.
  3. Пасічна А. Чому багатьом дітям не подобається математика та як це виправити. Українська правда. 2020. URL: https://life.pravda.com.ua/society/2020 /09/7/242229/.
  4. Плесак О. Р. Як навчити дитину математики. 2018. URL: https://naurok.com.ua/yak-navchiti-ditinu-matematiki-51421.html.




DOI: http://dx.doi.org/10.30970/vpe.2025.42.13456

Посилання

  • Поки немає зовнішніх посилань.