КВАЛІМЕТРІЯ ЯК ПЕДАГОГІЧНИЙ ПІДХІД ДО ВИЗНАЧЕННЯ РІВНЯ РОЗВИТКУ ТВОРЧОГО ПОТЕНЦІАЛУ ВЧИТЕЛІВ
Анотація
Розглянуто проблему кваліметричного підходу до оцінювання розвитку творчого потенціалу вчителів. Проаналізовано, що саме ефективність діяльності керівника визначається якістю управлінських рішень як фундаменту його управлінської компетентності. Акцентовано, що конкуренція відображається як на результативності особистості, так і на успішності закладу освіти. Особливої актуальності набуває кваліметричний інструментарій для ефективного прийняття управлінських рішень. Зазначено, що для вмілого управління якістю потрібно мати повну інформацію про розвиток творчого потенціалу тих, на кого можна впливати через контроль і планування. У літературі презентовано різноманітні форми та засоби формування компетентностей, однак недостатньо розроблено саме кваліметричні підходи до оцінювання рівнів творчого потенціалу вчителів. Розроблено авторську кваліметричну модель та інструментарій діагностування рівня розвитку творчого потенціалу вчителів. Модель передбачає інтегрований підхід до оцінювання творчого потенціалу шляхом зваження показників основних компонентів за їх значущістю. До базових компонентів моделі включено компетентності та здібності, колективну (командну) роботу, ціннісно-мотиваційну сферу та емоційний інтелект. Кожен компонент вимірюється відповідною методикою (наприклад, методикою незавершених речень, опитником цінностей, тестом Мільмана). Запропонований інструментарій дає змогу через спостереження та анкетування отримати кількісні показники поточного рівня творчого потенціалу вчителів і відстежувати позитивну динаміку їхнього розвитку. Розглянуті аспекти дають підстави стверджувати, що професійна діяльність учителя залежить від сформованості самоконтролю, самоорганізації та компетентності керівника ЗЗСО та ефективності управлінських рішень. Доведено, що результативність особистості є складовою якісної освіти, а стратегічний маркетинг, головною метою якого є досягнення цілі закладу освіти з урахуванням вимог і можливостей, є складовою маркетингового менеджменту.
Ключові слова: управління розвитком творчого потенціалу вчителів, стратегічний маркетинг, модель управління, кваліметричний інструментарій, кваліметричний підхід, якість, динаміка трансформації особистості, конкурентоспроможність.
Повний текст:
PDFПосилання
- Біскуп В. Кар’єра vs професіоналізм: технології просування на противагу професіоналізації. Вісник Харківського національного університету ім. В. Н. Каразіна. 2012. № 993. С. 56. URL: file:///C:/Users/cozyw/Downloads/14055-Article%20Text-27789-1-10-20190828.pdf.
- Воробйова А. Методи оцінки конкурентоспроможності продукції. С. 2. URL:http://elar.tsatu.edu.ua/bitstream/123456789/6542/1/%D0%95%D1%82%D0%B0%D0%91%20180-5-6.pdf.
- Гладкова В. Акмеологічна компетентність керівника закладу загальної середньої освіти в умовах змін. Вісник Дніпровської академії неперервної освіти. “Філософія. Педагогіка”. 2022. № 2 (3). С. 76–82. URL: https://visnuk.dano.dp.ua/index.php/pp/article/view/106/100.
- Григораш В. Кваліметричний підхід до експертного оцінювання навчально-виховного процесу. Педагогіка формування творчої особистості у вищій і загальноосвітній школах. 2014. № 34. С. 140–146. URL: http://www.pedagogy-journal.kpu.zp.ua/archive/2014/34/22.pdf.
- Єльникова Г. Технологія інструментарію кількісного вимірювання якості освіти в навчальному закладі. С. 1–10. URL: https://lib.iitta.gov.ua/id/eprint/6922/1/%D0%A2%D0%B5%D1%85%D0%BD%D0%BE%D0%BB._%D1%80%D0%BE%D0%B7%D1%80%D0%BE%D0%B1.%D1%96%D0%BD%D1%81%D1%82%D1%80%D1%83%D0%BC..pdf.
- Комар В. О., Поліщук А. Л. Критеріальне моделювання якості функціонування розподільних мереж. С. 35–39. URL: https://vlp.com.ua/files/08_14.pdf.
- Короід Т. В. Управління розвитком творчого потенціалу вчителів української мови і літератури : дис. ... д-ра філософії: 05.09.24. Київ. ун-т менеджм. освіти НАПНУ. 2024. 306 с.
- Кравченко Н. Глобальні детермінанти трансформації конкурентних відносин. Науковий вісник Ужгородського національного університету. С. 42–47. URL: http://www.visnyk-econom.uzhnu.uz.ua/archive/19_2_2018ua/11.pdf.
- Огірко І. В., Ясінський М. Ф., Ясінська-Дамрі Л. М., Огірко О. І. Інформаційні технології кваліметрії. Computer Technologies of Printing. 2019. Вип. 2 (42). С. 89–99. URL: http://ctp.uad.lviv.ua/images//ktd/42_9.pdf.
- Топчієв О., Сич В., Яворська В., Коломієць К. Принципи і методи кваліметричної оцінки рекреаційно-туристичного потенціалу. Вісник ОНУ. Сер. : Географічні та геологічні науки. 2022. Т. 27. Вип. 1 (40). С. 114–129. URL: http://visgeo.onu.edu.ua/article/view/257537/257741.
- Харченко Т. О., Атаманенко О. О. Моделі управління кадровою політикою підприємств: вітчизняний та зарубіжний досвід. Східна Європа. Економіка. Бізнес та Управління. 2019. Вип. 5 (22). С. 170.
- Харченко Т., Муратов А. Особливості управління персоналом у консалтингових фірмах. Науковий вісник Херсонського університету. С. 65–67. URL: http://www.ej.kherson.ua/journal/economic_27/2/18.pdf.
- Koroid T. V. Model for managing the development of creative potential of teachers of Ukrainian language and literature as a dynamics of personality. Zhytomyr Ivan Franko State University Journal. Pedagogical Sciences. 2024. Vol. 3 (118). P. 94–106. URL: http://pedagogy.visnyk.zu.edu.ua/article/view/318707/310226.
DOI: http://dx.doi.org/10.30970/vpe.2025.42.13453
Посилання
- Поки немає зовнішніх посилань.
