ОСОБЛИВОСТІ ПРОФЕСІЙНОЇ ПІДГОТОВКИ МАЙБУТНІХ ВЧИТЕЛІВ ПОЧАТКОВОЇ ШКОЛИ У ЗАКЛАДАХ ВИЩОЇ ОСВІТИ АВСТРАЛІЇ

Liubov Nos, Roksolana Kolodiy

Анотація


Досліджено особливості професійної підготовки вчителів у Австралії. Аналіз останніх досліджень і публікацій  показав, що накопичено значні наукові напрацювання з порівняльної педагогіки, які можуть бути базою для вдосконалення освітнього процесу у вищій педагогічній школі. Виокремлено основні аспекти австралійської вищої педагогічної освіти, які відповідають сучасним вимогам суспільства.

Схарактеризовано систему професійної підготовки вчителів початкових класів у австралійських університетах, яка  побудована на принципах гнучкості, адаптації освітнього процесу до потреб та можливостей студентів,  орієнтацією на їхні професійні та особистісні досягнення.

Висвітлено  ключові компетентності випускників університетів: здатність критично аналізувати та синтезувати інформацію; здатність до критичного мислення та прийняття правильних рішень у вирішенні різних завдань; вміння ефективно спілкуватися та чітко і послідовно висловлювати свої ідеї.

Зʼясовано, що Австралія є передовою країною у розвитку інформаційних технологій. У навчальних програмах підготовки фахівців зроблено акцент  на активному використанні інформаційно-комунікаційних технологій. Впроваджено нові форми навчання, такі як дистанційне та змішане. Створено умови для навчання кожного студента відповідно до вподобань, здібностей та можливостей.

Наголошено, що урядові освітні структури Австралії  визначають педагогічну практику як обов’язкову компоненту в процесі професійної підготовки   майбутніх учителів.

Виокремлено важливий аспект у процесі професійної підготовки вчителів початкових класів у Австралії, а саме підготовку до роботи в мультикультурному та інклюзивному середовищі. Австралійські програми містять курси, які готують майбутніх учителів до роботи з дітьми з особливими освітніми потребами.

Ключові слова: Австралія, вчителі початкової школи, професійна підготовка, педагогічна практика, навчальні програми, мультикультурне та інклюзивне середовище.


Повний текст:

PDF

Посилання


  1. Глушок Л. М. Професійна підготовка фахівців дошкільної освіти в університетах Австралії : дис. … канд. пед. наук: 13.00.04. Хмельницький, 2014. 343 с.
  2. Огієнко О. Полікультурність як провідний принцип функціонування систем вищої освіти США, Канади, Великої Британії і Австралії. Педагогічні науки: теорія, історія, інноваційні технології. 2019. № 7. С. 254–264.
  3. Кобюк Ю. Професійна підготовка майбутніх учителів початкових класів в Австралії та Україні: спільне й відмінне. Педагогічні науки: теорія, історія, інноваційні технології, 2020, № 2 (96). С. 256–264.
  4. Action Now: Classroom Ready Teachers. URL: https://docs.education.gov.au/system/files/doc/other/action_now_classroom_ready_teac hers_print.pdf.
  5. Australian Qualifications Frameworк. URL: http://www.aqf.edu.au/­aqf/the-aqf-second-edition-january-2013/Australian.
  6. Chalich Z. Integrating Technology With Classroom Pedagogy – Accelerate Student Learning. URL: https://educationtechnologysolutions.com.au/2015/08/integrating-technology-with-classroom-pedagogy-accelerate-student-learning/.
  7. Cheryl S. A. National Overview of Teacher Education in Australia. Queensland: College Year Book URL: https://www.qct.edu.au/50Years/decade-2006-2009.
  8. Meijer P. C., Korthagen F. A., Vasalos A. Supporting presence in teacher education: The connection between the personal and professional aspects of teaching. Teaching and Teacher Education. No. 25(2). P. 297–308.
  9. New learning: A charter for Australian education. Canberra: Australian Council of Deans of Education. URL: https://newlearningonline.com/_uploads/CharterforAustralianEducation.pdf.




DOI: http://dx.doi.org/10.30970/vpe.2024.41.12553

Посилання

  • Поки немає зовнішніх посилань.