Ісламська релігійна освіта в державних школах Бельгійського королівства (остання чверть ХХ–початок ХХІ ст.)

Bohdana Sypko

Анотація


У статті на основі нормативно-правових актів, звітів і навчальних програм досліджено еволюцію ісламської релігійної освіти в державних школах Бельгії. Здійснено короткий екскурс в історію розвитку конфесійної складової в середніх навчальних закладах і появи неконфесійного морального виховання, як альтернативи. Значну увагу приділено Шкільному акту 1959 р. Пояснені урядові мотиви надання ісламу в 1974 р. статусу визнаної державою релігії й окреслено, які наслідки це мало для появи ісламознавства в державних школах. З’ясовано причини стагнації ісламської релігійної освіти у 1975 1993 рр. і виокремлено основні тенденції її розвитку після створення 1999 р. Виконавчого комітету мусульман Бельгії. Зокрема розглянуто відмінності у підходах до уроків конфесійного морального виховання у фламандській та франкомовній спільнотах, наведено статистику щодо учнів і вчителів, які відвідували та забезпечували проведення цих уроків, а також простежені зміни в навчальних програмах з ісламознавства після 2010 р. Принагідно згаданий брюссельський досвід у вирішенні проблеми помітних релігійних атрибутів у середніх навчальних закладах.

Ключові слова: іслам, Бельгія, ісламська релігійна освіта, державні школи.__


Повний текст:

PDF


DOI: http://dx.doi.org/10.30970/his.2020.0.13361

Посилання

  • Поки немає зовнішніх посилань.