УНІВЕРСИТЕТСЬКА ОСВІТА В ХХІ СТОРІЧЧІ: ФІЛОСОФСЬКО-СИНЕРГЕТИЧНИЙ АСПЕКТ

Liudmyla Ryzhak

Анотація


Досліджено стан і перспективи розвитку університетської освіти в Україні в умовах глобалізації та євроінтеграції. В контексті синергетичної методології проаналізовано становлення постнекласичної моделі освіти та принципи її функціонування. З’ясовано, що виміром сучасної освіти є самоорганізуюча критичність особи, яка забезпечує її успішну інтеграцію до вимог інформаційного суспільства. Розкрито риси інноваційної освіти, її критичну креативність як основу саморозвитку особи. Постнекласична модель освіти, орієнтуючи особу на соціальні вартості, слугує її критично-творчій самоорганізації та самореалізації в динамічно змінному світі.

Ключові слова: інноваційна освіта, критичне мислення, креативне мислення, самоорганізуюча критичність, синергетична рефлексія.


Повний текст:

PDF

Посилання


1. Ґіденс Е. Нестримний світ: як глобалізація перетворює наше життя. К.: Альтерпрес, 2004.

2. Каган М. Формирование личности как синергетический процесс // В кн.: Синергетическая парадигма. Человек и общество в условиях нестабильности. М.: Прогресс-Традиция, 2003. С. 341–357.

3. Кайку М. Візії: як наука змінить ХХІ сторіччя. Львів: Літопис, 2004.

4. Ліпман М. Критичне мислення: чим воно може бути? // Постметодика, 2005. № 2. (60). С. 33–41.

5. Нейсбит Дж. Высокая технология, глубокая гуманность: Технологии и наши поиски смысла. М.: Транзиткнига, 2005.

6. Пелікан Я. Ідея університету. К.: Дух і літера, 2008.

7. Фрейре П. Формування критичної свідомості. К.: Юніверс, 2003.

8. Фрейре П. Педагогіка пригноблених. К.: Юніверс, 2003.

9. Фукуяма Ф. Великий крах. Людська природа і відновлення соціального порядку. Львів: Кальварія, 2005.

10. Хакен Г. Синергетика как мост между естественными и социальными науками // В кн.: Синергетическая парадигма. Человек и общество в условиях нестабильности. М.: Прогресс-Традиция, 2003. С. 106–122.


Посилання

  • Поки немає зовнішніх посилань.


Lviv University Journal of Philosophy