ЦІННІСНІ ЗАСАДИ ВИЗНАЧЕННЯ КОНТРФАКТИЧНОГО СТАТУСУ ЕТИЧНИХ НОРМ УНІВЕРСИТЕТСЬКИХ СПІЛЬНОТ
Анотація
Проаналізовано ціннісні аспекти функціонування етичних норм університетських спільнот. Цінності постають водночас як втілення фактичних нормативних досягнень та орієнтацій представників університетських спільнот, так і контрфактичною характеристикою того, на які досягнення вони здатні у майбутньому, тобто якою мірою їхні очікування майбутніх змін в освіті та суспільстві стають мотивацією для їхньої поведінки в їхніх повсякденних освітніх практиках. Завдяки визначенню належної з погляду спільного морального блага та особистої гідності поведінки, на підставі етичних цінностей учасники освітньої комунікації узгоджують між собою та поєднують цінності самореалізації особистості, цінності університетських спільнот, інституційні цінності сучасного університету та ціннісні параметри системи вищої освіти. Чим краще функціонує університет як соціальний інститут, чим чіткіше визначена його власна символічна система, чим досконаліше вивірена його організаційна структура, тим більше шансів на те, що в такому університеті контрфактичні цінності різних спільнот характеризуватимуться конвергенцією, яка, зокрема, може набути нормативного виразу – від етичних кодексів до своєрідних хартій про права.
Ключові слова: цінності, контрфактичність, фактичність, етичні норми, університетські спільноти, університет, вища освіта.
Повний текст:
PDFПосилання
1. Бойченко М.І. Системний підхід у соціальному пізнанні: ціннісні і функціональні ас- пекти. Монографія / М.І. Бойченко. – К. : ПРОМІНЬ, 2011. – 320 с.
2. Бойченко Н. М. Етичні аспекти університетських цінностей / Н. М. Бойченко // Софія. Гуманітарно-релігієзнавчий вісник. – К. : ВЦ “Київський університет”, 2014. – № 1. – С. 37–43.
3. Бойченко Н. М. Сучасний університет: ціннісно-етичний вимір. Монографія / Н. М. Бойченко. – К. : ПРОМІНЬ, 2015. – 296 с.
4. Бойченко Н. М. Філософія освіти як аксіологія / Н. М. Бойченко // Ґілея: Збірник наукових праць / Гол. ред. В.М. Вашкевич. – К., 2015. – Вип. 96. – С. 346–351.
5. Етичний кодекс ученого України. Затверджено зборами Національної академії наук 15 квітня 2009 р. // Бюлетень ВАК. – 2009. – №6. – С. 15–18.
6. Закон України “Про вищу освіту” // Урядовий кур’єр. – № 146. – від 13 серпня 2014. – С. 7–18.
7. Попович Л. Граматичні та семантичні функції плюсквамперфекта в сучасній українській мові / Л. Попович // Акцентологія. Етимологія. Сематика. До 75-річчя В. Г. Скляренка / гол. редкол.: Г. П. Півторак; НАН України, Ін-т мовознавства ім. О. О. Потебні. – К. : Наукова думка, 2012. – С. 653–672.
8. UNs Global Compact for Higher Education-2012 [Electronic resource] – Access mode: http:// www.themimu.info/sites/themimu.info/files/documents/Ref_Doc_A_Practical_Guide_to_ UNs_Global_Compact_for_Higher_Education.pdf.
Посилання
- Поки немає зовнішніх посилань.
Lviv University Journal of Philosophy
