ІДЕНТИФІКАЦІЯ ЧЕРЕЗ СПОЖИВАННЯ В УМОВАХ СУЧАСНОЇ СОЦІОКУЛЬТУРНОЇ ДІЙСНОСТІ
Анотація
Розглянуто причини та специфіку прояву кризи ідентичності в добу трансформації сучасної соціокультурної дійсності. Визначено роль масової культури в зміні змісту та практики формування ідентичності. З’ясовано, що становлення суспільства споживання зумовило формування таких ідентифікаційних стратегій, як “приєднання до більшості”, “ефект сноба”, “демонстративне споживання”. Зроблено висновок про те, що необхідною умовою подолання кризи ідентичності є репрезентація в рамках українського соціокультурного простору образу того майбутнього, яке буде консолідувати всіх членів суспільства спільністю інтересів та імперативів, реалізація засад адекватної загальнонаціональної культурної політики ідентичності.
Ключові слова: ідентичність, криза ідентичності, соціокультурна дійсність, суспільство споживання, соціальна ідентифікація.
Повний текст:
PDFПосилання
1. Альтернативная культура: Энциклопедия / Сост. Д. Десятерик. – Екатеринбург: Ультра. Культура, 2005. – 240 с.
2. Биричевская О.Ю. Массовая культура: онтологический смысл и тенденции концеп туальной эволюции [Електронний ресурс] / О. Ю. Биричевская, В. И. Стрельченко. – Режим доступу: ceoew.ru/content/view/565/31/. – Назва з екрану.
3. Бодрийяр Ж. Система вещей / Ж.Бодрийяр; пер. с фр. и вступ. ст. С. Зенкина. – М. : Рудомино, 1999. – 269 с.
4. Газета “День”, № 121, 25 липня 2007 р.
5. Данилова Г. Красота по [Електронний ресурс] / Г. Данилова. – Режим доступу: http:// www.2loe.co/eseach/owloa/?=620. – Назва з екрану.
6. Зиммель Г. Мода // Г. Зиммель. Избранное. Т. 2. – Созерцание жизни. – М. : Юристъ, 1996. – С. 269 .
7. Ильин В.И. Общество потребления: теоретическая модель и российская реальность // Мир России. – 2005. – № 2. – С. 3–40.
8. Кляйн Н.NO LOGO: Люди против брендов // Н.Кляйн ; [пер. с англ.]. – М. : Добрая книга, 2003. – 624 с.
9. Костина А.В. Кризисное состояние идентичности в современном мире: причины и предпосылки [Електронний ресурс] // А. В. Костина. – Режим доступу: www.zpujoual. u/.../2009/4/Kostia_Recessioa. – Назва з екрану.
10. Кугаевский А.С. Художественная интерпретация товарного дискурса в романе Виктора Пелевина “Getatio П” [Електронний ресурс] / А. С. Кугаевский. – Режим доступу: http://www.philolo.u/liteatue2/kuaesk06.ht. – Назва з екрану.
11. Культура. Субкультура хипстеры – неформальное движение [Електронний ресурс]. – Режим доступу: ooe.et/stati/hipste.htl. – Назва з екрану.
12. Левинас Э. Тотальность и бесконечное: эссе о внешности [Електронний ресурс] // Э.Левинас. – Режим доступу: https://mirknig.com/knigi/1181377184-izbrannoe-totalnost-i-bes-konechnoe.html. – Назва з екрану.
13. Лейбенстайн Х. Эффект присоединения к большинству, эффект сноба и эффект Веблена в теории покупательского спроса / Х. Лейбенстайн // Вехи экономической мысли. Теория потребительского поведения и спроса: В 2 т. – Т. 1; под ред. В.М.Гальперина. – СПб. : Экономическая школа, 1999. – С. 304–325.
14. Набруско І. Ю. Стилі споживання та статусна нерівність в умовах сучасної України / І. Ю. Набурско // Методологія, теорія та практика соціологічного аналізу сучасного суспільства. – Вип. 16. – Київ: Вид-во КНУТШ, 2010. – С. 497–501.
15. Новак М. В. Идеологеми консьюмеризма в массовой культуре современной России : автореф. дисс. на соискание уч. степени канд. филос. наук : спец. 24.00.01 – "теория и история культуры" / М. В. Новак – Белгород, 2011. – 24 с.
16. Овсянникова Н. А. Влияние телевидения на формирование идентичности личности в современных социокультурных условиях российского общества : автореф. дисс. на соискание уч. степени канд. социолог. наук : спец. 22.00.06 – "социология культуры, духовной жизни" / Н. А. Овсянникова. – Курск, 2007. – 26 с.
Посилання
- Поки немає зовнішніх посилань.
Lviv University Journal of Philosophy
