ВИСОКОТЕХНОЛОГІЧНЕ СУСПІЛЬСТВО: ЗАПИТ НА КРЕАТИВНУ ЛЮДИНУ

Ludmyla Ryzhak

Анотація


Розглянуто прискорений розвиток високотехнологічних суспільств, їх інноваційну конкурентоздатність на глобальному ринку. Доведено, що високі технології і є тим визначальним чинником цивілізаційного розвитку, завдяки якому і виник запит на креативну людину. Стверджується, що креативний потенціал людини має формувати освіта, розвиваючи критичне мислення, здатність продукувати оригінальні ідеї, вміння спілкуватися та швидко адаптуватися до змін. Проаналізовано освітні стандарти, їхню зорієнтованість на ринкові потреби та недооцінку гуманітарного знання. Констатовано необхідність реформування освіти, яка б творила атмосферу культурно-технологічних новацій. Освіта має забезпечити креативні компетентності, які б давали змогу людині керувати змінами, запроваджувати технологічні інновації, визначати пріоритети особистого самоздійснення та відповідальності за майбутнє.

Ключові слова: глобалізація, високотехнологічне суспільство, інновація, креативний потенціал людини, освіта.


Повний текст:

PDF

Посилання


1. Ґіденс Е. Нестримний світ: як глобалізація перетворює наше життя / Е. Ґіденс. – К.: Альтерпрес, 2004. – 100 с.

2. Кайку М. Візії : як наука змінить ХХІ сторіччя / М. Кайку. – Львів : Літопис, 2004. – 544 c.

3. Квєк М. Національна держава, глобалізація та Університет як модерний заклад // В кн. : Ідея Університету: Антологія / М. Квєк. – Львів : Літопис, 2002. – С. 269–294.

4. Майбутнє університетів Ч.1. Еволюція університетів: на порозі невідомого майбутнього. – К. : Український інститут майбутнього, 2019. – 126 с.

5. Мельник В. Науково-технічна раціональність в соціокультурному контексті / В. Мельник // Вісник Львівського ун-ту. Серія: філософські науки, 2004. – Вип. 6. – С. 41–48.

6. Негус К., Пикеринг М. Креативность. Коммуникация и культурные ценности / К. Негус, М. Пикеринг. – Х. : Изд-во Гуманитарный центр, 2011. – 300 с.

7. Нейсбит Дж. Высокая технология, глубокая гуманность : Технологии и наши поиски смысла / Дж. Нейсбит. – М. : АСТ : Транзиткнига, 2005. – 381 с.

8. Нуссбаум М. Не ради прибыли : зачем демократии нужны гуманитарные науки / М. Нуссбаум. – М. : Изд. дом Высшей школы экономики, 2014. – 192 с.

9. Пелікан Я. Ідея університету : переосмислення / Я. Пелікан. – К. : Дух і літера, 2008. – 360 с.

10. Робінсон К. Освіта проти таланту. Сила творчості / К. Робінсон. – Львів: Літопис, 2017. – 256 с.

11. Тоффлер Э. Шок будущего / Э. Тоффлер. – М. : ООО «Издательство АСТ», 2003. – 557 с.

12. Фермеерс Е. Очі панди. Філософське есе про довкілля / Е. Фермеерс. – Львів: Стрім, 2000. – 65 с.

13. Флорида Р. Креативный класс: люди, которые меняют будущее / Р. Флорида. – М. : Изд. дом «Классика-ХХI», 2007. – 421 с.




DOI: http://dx.doi.org/10.30970/2078-6999-2019-22-1

Посилання

  • Поки немає зовнішніх посилань.


Lviv University Journal of Philosophy