Неоміфологізм у творчості Віри Вовк та Хорхе Каррери Андраде

Ольга СМОЛЬНИЦЬКА


DOI: http://dx.doi.org/10.30970/myf.2015.3-4%20(19).633

Анотація


У статті вперше висвітлено концепцію неоміфологізму на матеріалі лірики Віри Вовк і еквадорського поета Хорхе Каррери Андраде. Здійснено дискурс латиноамериканської поезії ХХ ст. взагалі та еквадорської зокрема. Звернено увагу на латиноамериканський модернізм і явище “вежі слонової кості”. Розглянуто індіанський анімізм та здобутки архаїчних практик, які використали поети, проаналізовано індихенізм і міфологічне мислення. Виокремлено сакральні символи, розглянуто феномен магічного реалізму та народного католицизму. Наголошено на тому, що, попри численні алюзії з різних культур і перебування за кордоном, обоє поетів зберегли національну самоідентифікацію. Так, у ліриці В. Вовк наявна не стільки меланхолійність, притаманна латиноамериканській поезії, скільки прагнення до заглиблення. Її мислення символічне, яскраве і дуже чітке. Якщо для Х. К. Андраде описуваний світ генетично рідний, то лірична героїня В. Вовк передусім має вкоренитися в нього, збагнувши власну ідентичність. Звідси синтез українських і бразильських реалій та водночас неослабне відчуття своєї індивідуальності. Ключові слова: Віра Вовк, Хорхе Каррера Андраде, неоміфологізм, народний католицизм, магічний реалізм, сакральне, профанне.

Повний текст:

PDF

Посилання

  • Поки немає зовнішніх посилань.