КОНЦЕПЦІЯ НАЦІОНАЛЬНОЇ ЛІТЕРАТУРИ ЯК ЕСТЕТИЧНА ЗАСАДА МИСТЕЦЬКОГО УКРАЇНСЬКОГО РУХУ (МУРу)
Анотація
Простежено, як українські письменники, митці, науковці, опинившись на еміграції, продовжували розвиток українського мистецтва, обґрунтовуючи концепцію національної літератури та її складові: ідею великої літератури, принципи національно-органічного стилю, роль митця та мистецтва, критерії ідейно-естетичних орієнтацій, намагалися будь-що-будь зберегти свою літературу, як самих себе, та відшукати своє місце в загальноєвропейському культурному просторі. Мистецький український рух (МУР) письменники-емігранти заснували восени 1945 року в німецькому місті Фюрт, щоб об’єднати митців, які прагнули творити українську літературу на рівні найбільших літератур світу. МУР мав на меті продовжити розвиток культури та мистецтва в традиційному плані, оживити український літературний процес на еміграції та шукати нових форм художньої виразності. Учасники МУРу загострили увагу на концепції національної літератури та її визначальних складових: ідеї великої літератури, принципах національно-органічного стилю, ролі митця та мистецтва, критеріях ідейно-естетичних орієнтацій, відшукуючи своє місце в загальноєвропейському культурному просторі. Найважливіше було, на думку дослідника, те, що і концепція національної літератури, і ідея великої літератури, і принципи національно-органічного стилю, і проблема ідейно-естетичних орієнтацій, і роль митця та мистецтва – всі ці проблеми «мурівці» розглядали крізь призму потреб української нації і вважали, що тільки глибоко національна література може бути великою літературою і лише так вона спроможна збагатити духовну скарбницю свого народу та всього людства.
Ключові слова: МУР («Мистецький український рух»), національна література, велика література, національно-органічний стиль, українське мистецтво.
Повний текст:
PDFDOI: http://dx.doi.org/10.30970/uls.2020.85.3133
Посилання
- Поки немає зовнішніх посилань.