ІВАН ФРАНКО – МО ЯНЬ ( 莫言 ): ЕКЗИСТЕНЦІЙНІ ПОШУКИ ЛІТЕРАТУРНОГО ДІАЛОГУ

Андрій ПЕЧАРСЬКИЙ

Анотація


Статтю присвячено компаративістичним дослідженням «наукового й ідеального реалізму» Івана Франка та «галюцинаторного реалізму» Мо Яня ( 莫言 ). На фактич- ному художньому матеріалі розглянуто естетично-філософські аспекти видатного українського і китайського письменників, у сюжетотворчих мотивах яких головним героєм часто виступає homo viator (людина-мандрівник). Таким чином різнорідні етнокультурні парадигми митців Заходу і Сходу зливаються в осмислене і прикметне ціле, долаючи межі ментального хронотопу. У дослідженні порушується проблема критеріїв у номінації на Нобелівську премію в галузі літератури. Ключові слова: «науковий реалізм», «ідеальний реалізм», «галюцинаторний реалізм», метафора, об’єктивна істина, історія, сучасність, міф, казка, художній світ, образи-символи.

Повний текст:

PDF


DOI: http://dx.doi.org/10.30970/uls.2014.78.1899

Посилання

  • Поки немає зовнішніх посилань.