ОБРАЗ ЖІНКИ-ТРУДІВНИЦІ НА СТОРІНКАХ РАДЯНСЬКОЇ ЖІНОЧОЇ ПЕРІОДИКИ (1950-ті – 1980-ті роки)
Анотація
Розглянуто роль масової радянської жіночої періодики у формуванні уявлень про професійну зайнятість жінок у СРСР. Зазначено, що попри ідеологічну спрямованість, видання мали значний вплив на велику авдиторію жінок як в радянській державі, так і поза її межами. За матеріалами часописів реконструйовано ідеалізований образ жінки-трудівниці як символу жіночої емансипації та фактору мотивації й натхнення для читачок. Проаналізовано, як пропагований образ корелювався з реальним становищем жінок у суспільстві, – зокрема окреслено проблеми ґендерної нерівности у професійній сфері, обмежень у доступі жінок до різних сфер професійної діяльности, керівних посад, факти дискримінації та маргіналізації жінок, творення й поширення ґендерних стереотипів.
Ключові слова: жіночий образ, жіноча зайнятість, жіноча преса, професія, ґендерна рівність.
Повний текст:
PDFDOI: http://dx.doi.org/10.30970/fhi.2023.24.4002
Посилання
- Поки немає зовнішніх посилань.