ЧЕРЕЗ ТВОРЧІСТЬ ТА НА БАРИКАДАХ. МИТЦІ В ПРОТЕСТНИХ АКЦІЯХ ОСЕНІ 2013–ЗИМИ 2014 років: ОСОБЛИВОСТІ СПРИЙНЯТТЯ І САМОПРЕЗЕНТАЦІЇ

Halyna BODNAR

Анотація


У статті проаналізовано відповіді мистецького і літературного середовищ України на протестні акції проти владного режиму восени 2013–взимку 2014 рр., означених як Євромайдан і Революція гідности, розкрито особливості початкового сприйняття (“входження” у протест), трансформацію поглядів, моделі поведінки, бачення свого місця, виклики, з якими зіткнулися люди творчих професій на Майдані. Антропологічний вимір дослідження на підставі наративного аналізу публічних інтерв’ю, усноісторичних свідчень, есе, публіцистичних текстів, дописів у соціяльних мережах дозволив розкрити відомих постатей не стільки за результатами вже досить знаної і зафіксованої діяльности в часі зими, що нас змінила, а як людини, хоч і непересічної, яка відреагувала на аґресію влади. Митці постійно перебували на Майдані, займалися волонтерською діяльністю, вивчали й аналізували людей на протесті, динаміку розвитку подій та віднаходили свої, як тоді видавалося, найбільш необхідні й найкраще нею/ним заповнені ніші в революційному протистоянні, почасти брали участь у силових зіткненнях. У часі революції вони постали перед потребою рахуватися із наслідками свого впливу на численний натовп словом, текстом і візуалізацією настроїв, реагували відразу, виплескуючи емоції та пережиття, чи брали павзу для осмисленого і відрефлексованого творчого результату, змінювалися самі зі середини та видозмінювали, віднаходили для себе дотепер ще незвідані чи заново відкриті ділянки мистецької діяльности.


Повний текст:

PDF


DOI: http://dx.doi.org/10.30970/fhi.2019.19-20.2349

Посилання

  • Поки немає зовнішніх посилань.