ФЕНОМЕН ІСТОРИЧНОЇ ПАМ’ЯТІ У ТВОРАХ-СПОГАДАХ АНДЖЕЯ ХЦЮКА ТА РОМУАЛЬДА ВЕРНІКА
Анотація
У статті зроблена спроба зіставити тенденції творення художніх етнокультурних моделей Кресів, представлених у прозі А.Хцюка та Р.Верніка, з реальним часопростором багатонаціональної міжвоєнної Польщі, у контексті поняття “історична пам’ять”. Це поняття є своєрідною формою прояву ширшого концепту – колективна свідомість. Такі сьогодні популярні терміни й поняття, як національна та художня ідентичність, історична пам’ять, колективна свідомість тощо, свідчать про нові тенденції у перцепції антиномії “індивід (особистість)–суспільна група (колектив)”.
Ключові слова: історична пам’ять, колективна свідомість, мала вітчизна, етнокультурна модель, пограниччя, ідентичність, Креси, Галичина, Волинь, А.Хцюк, Р.Вернік.
Повний текст:
PDFDOI: http://dx.doi.org/10.30970/sls.2011.60.2194
Посилання
- Поки немає зовнішніх посилань.