БАГАТОЗНАЧНИЙ ТЕКСТ ТА КРЕАТИВНЕ ЧИТАННЯ.
ГРЕЦЬКІ АДАПТАЦІЇ ГОМЕРІВСЬКИХ МІФІВ ДЛЯ ДІТЕЙ

Ioanna Kaliakatsou

Анотація


Як засоби сучасної ідеології, казки та міфи відображають зумовлені культурою
цінності дитинства, й у своєму жанрі – найвідвертіше повчальні. Своє дослідження
ми ґрунтуємо на порівняльному вивченні того, як гомерівський міф сприймається в
адаптаціях для дітей. Гомерівський міф віддаляється від гомерівських коренів. Це
свідчить про здатність міфічного змісту перетворюватися та вбирати в себе
педагогічні й ідеологічні особливості кожної епохи. За останні десятиліття ХІХ ст.
тексти розвинули питання про аморальність природи Одисея та характеризуються
моральною доктриною. У 1930-ті роки міф віддаляється від гомерівського коріння і
наповнюється зображенням молодого й незрілого Ахілла, а також дитячої поведінки
товаришів Одисея. Молоді персонажі займають у тексті позицію об’єктів і
скеровуються суб’єктами-дорослими. Молодий Ахілл втрачає велич героя, яку подає
Гомер, слухає батьківської поради і перетворюється на потенційного героя, а
товариші Одисея, через свою дитячу поведінку й непослух до лідера, йдуть назустріч
нещастю. Дитина-читач може співчувати легковажній міфічній команді та бути
зачарованою дитячістю Ахілла, але не перейматиме їхньої позиції, бо вони не здатні
контролювати ситуації. У ширшому контексті сучасних письменників, які вітають
складніше залучення молодих читачів, ми спостерігаємо, що книга Гіока зриває з
центральних гомерівських персонажів стійкий образ героїчного ідеалу й допомагає
молодому читачеві критично читати та по-іншому зрозуміти поему. Гомерівський
міф – ідеальний приклад для молодого читача, де поєднано старогрецький світ із
сучасністю.
Ключові слова: адаптація; гомерівський міф; читач-дитина; ідеологія.


Повний текст:

PDF


DOI: http://dx.doi.org/10.30970/fpl.2007.119.569

Посилання

  • Поки немає зовнішніх посилань.