ВІЙНА І ДОСВІД ВІЙНИ ЯК РУЙНУВАННЯ ПІДЛІТКОВИХ ІДОЛІВ

Harald Bache-Wiig

Анотація


Після Другої світової війни у Норвегії блискавично витворився такий собі
героїчний національний епос. За цим міфом, увесь народ у священному та
відкритому двобої здолав німецьку окупаційну владу, зазнавши великих втрат і
виявивши геройську хоробрість. Вихідним пунктом статті є припущення, що цей міф
виразно простежується і в книжках для дітей та юнацтва. Предмет дослідження –
деякі книжки з початку повоєнного періоду, проте автор дійшов несподіваних
висновків. Хлоп’яче геройство не є головною тематикою цих книг, а, радше –
доказом того, що війна тягне за собою жахіття, ізоляцію та руйнування. Тут,
властиво, йдеться не про розквіт старих хлоп’ячих ідеалів, а, радше, належить
припустити, що проголошується крах таких ідеалів. Підтвердження цього можна
знайти у творах дитячого письменника Альфа Квасбе (нар. 1928), який у 70–90-х
роках минулого сторіччя інтенсивно розробляв тематику подій Другої світової війни.
На його думку, війна несе людині не визрівання мужності, а психічне каліцтво.
Ключові слова: хлоп’яче геройство; війна; воєнні страждання; міф; крах ідеалу.


Повний текст:

PDF


DOI: http://dx.doi.org/10.30970/fpl.2007.119.563

Посилання

  • Поки немає зовнішніх посилань.