Жанр Nature Writing у новітній німецькій літературі:
Ульріке Дреснер, Маріон Пошман

Світлана Маценка

Анотація


Покликаючись на теорію екокритицизму, авторка розглядає художню своєрідність англомовного
за походженням жанру Nature Writing, який віднедавна переконливо утвердився і в німецькомовній
літературі. Матеріалом для дослідження слугують теоретичні і художні тексти відзначених німецькою
премією з Nature Writing письменниць Маріон Пошман (Marion Poschmann) і Ульріке Дреснер
(Ulrike Draesner). Виокремлено поетологічні властивості жанру і, виходячи з цього, наголошено на
національних відмінностях цієї літератури в англомовних країнах і в Німеччині. Покликаючись на
традицію літератури про природу, обґрунтовано художню специфіку німецького Nature Writing і його
відповідність усталеній англомовній теорії. Німецьку письменницю Ульріке Дреснер представлено як
авторку і мислительку, а також активну учасницю теоретичного дискурсу про екологію. Її творчість є
креативним втіленням програми “писання згідно з природою”, обґрунтованої в поетологічних лекціях
письменниці. Маріон Пошман, поетка, романістка, есеїстка, розуміє писання як “поезію природи”
і прагне досягнути своїми творами такого впливу на читача, щоб він змінив своє ставлення до на-
вколишнього середовища і переосмислив свою роль у ньому. Специфічною для “писання природи”
мисткиня вважає вимогу високого художнього рівня, позаяк ідеться про те, щоб ретельно поєднати
у художньому вираженні спостереження і концентрацію. Розгляд німецькомовної Nature Writing
підкреслює гостру актуальність цілого комплексу екологічних проблем, яким займається ця література.
Ключові слова: Nature Writing, писання згідно з природою, поезія природи, екокритицизм, мовні
експерименти, Ульріке Дреснер, Маріон Пошман.


Повний текст:

PDF


DOI: http://dx.doi.org/10.30970/fpl.2023.136.4207

Посилання

  • Поки немає зовнішніх посилань.