АВТОРСЬКА ІДЕНТИЧНІСТЬ
ТА АВТОБІОГРАФІЧНЕ ПИСЬМО
У ТВОРЧОСТІ МАЙКЛА ОНДАТЖЕ:
ТЕОРЕТИЧНІ АСПЕКТИ

Василина Хома

Анотація


У статті досліджено основні теоретичні аспекти літературної автобіографії в контексті розвитку
сучасного біографічного письма. Виявлено точки перетину між автобіографією і постмодернізмом,
а також своєрідність співвідношення факту і вигадки в постмодерністській автобіографічній та ме-
муарній літературі. Оскільки автобіографічні та мемуарні твори відтворюють процес саморефлексії
автора про себе та інших людей, у центрі уваги постають поняття ідентичності та автобіографічної
пам’яті автора. Відповідно актуальним питанням для аналізу автобіографій і мемуарів є кореляція
життєвої і наративної ідентичностей автора художнього твору. Показано, що автобіографізм Майкла
Ондатже, канадського письменника шрі-ланкійського походження, пов’язаний з естетичними прин-
ципами постмодерністської і постколоніальної літератури. Посилаючись на інтерв’ю письменника
і його художні твори, а також ураховуючи критичні дослідження його творчості, авторка робить
висновок про те, що авторська ідентичність письменника поєднує ознаки двоїстої постколоніальної
ідентичності канадського письменника-космополіта, який зберігає культурну пам’ять Шрі-Ланки.
Ключові слова: автобіографічне письмо, авторська ідентичність, автобіографічна пам’ять, по-
стмодернізм, постколоніалізм, Майкл Ондатже.


Повний текст:

PDF


DOI: http://dx.doi.org/10.30970/fpl.2022.135.3816

Посилання

  • Поки немає зовнішніх посилань.