ТРАНСГЕНДЕРНИЙ ВИМІР
РОМАНУ Д. ЕБЕРСГОФФА “ДІВЧИНА З ДАНІЇ”
Анотація
Статтю присвячено аналізу полівекторної природи трансгендерності крізь призму інтермеді-
альності на матеріалі роману Д. Еберсгоффа “Дівчина з Данії”. Зроблено спробу ретельно розглянути специфіку функціонування та взаємодії різноманітних соматичних кодів замовчування / оприлюднення гендерної ідентичності (голос, одяг, портрет, техніки авангардного мистецтва, простір,
просторовий ритм тощо) з опертям на теорію перформативності та прекарності гендерf Дж. Батлер
та теорію взаємодії просторового та гендерного порядку Г. Урбаха. Методологічною основою для
аналізу інтермедіальних кодів роману обрано дослідження про взаємодію мистецтва та літератури
В. І. Фесенко, з огляду на яке виявлено мистецькі інструменти творення нової гендерної ідентичності
головного персонажа Ейнара Вегенера. В результаті виявлено, яким чином відбувається зміна гендерної та соціальної ролей Е. Вегенера разом з переозначенням його гендерної ідентичності. Крім того,
окреслено функції художнього світогляду та мистецьких стратегій Європи 1929–1931 рр. у процесі
трансгендерної трансформації.
Ключові слова: трансгендерність, інтермедіальність, гендерна ідентичність, живописний портрет,
перформативність гендера, прекарність гендера, Девід Еберсгофф.
Повний текст:
PDFDOI: http://dx.doi.org/10.30970/fpl.2019.132.2931
Посилання
- Поки немає зовнішніх посилань.