ФЕНОМЕН ЛІТЕРАТУРНОЇ КІНЕМАТОГРАФІЧНОСТІ
У РОМАНІ КАДЗУО ІШІҐУРО “ЗАЛИШОК ДНЯ”

Ярина Опрісник

Анотація


У статті здійснено спробу дослідити явище літературної кінематографічності через означення
естетичних засад та методів мистецтва кінематографу, які можуть бути використані як наративні при-
йоми в літературному творі. На прикладі роману Кадзуо Ішіґуро “Залишок дня” (1989) у статті розкрито низку “кінематографічних” художніх ефектів, які змушують читача сприймати текст у площині
чуттєвих образів та просторово-часових зміщень, а також мотивують до поглибленої інтерпретації його
художньо-емоційного смислу. Особливу увагу в статті зосереджено на таких наративних прийомах
у романі Ішіґуро, як аудіовізуальність, лаконічність, емоційна стриманість викладу, монтажність та
стрибки хронотопу (флешбеки), що в сукупності робить естетичний ефект, який справляє даний твір,
аналогічним до продуктів кінематографа.
Ключові слова: інтермедіальність, літературна кінематографічність, кіномова, аудіовізуальність,
кадр, план, монтаж, флешбеки, Кадзуо Ішіґуро.


Повний текст:

PDF


DOI: http://dx.doi.org/10.30970/fpl.2019.132.2930

Посилання

  • Поки немає зовнішніх посилань.