СУЧАСНИЙ АФРО-АМЕРИКАНСЬКИЙ ТЕАТР
ЯК МІСЦЕ РЕВІТАЛІЗАЦІЇ КОЛЕКТИВНОЇ ПАМ’ЯТІ
«ПЕРЕМІЩЕНОЇ» СПІЛЬНОТИ

Наталія Висоцька

Анотація


У статті проаналізовано театрально-драматургічні стратегії ревіталізації колективної пам’яті
чорних американців, зокрема, у вигляді одного з центральних топосів афро-американської історії –
аукціонного помосту. В одноактівці “Скриня” (1989) Д. Овенс як представник радикального “чорного
мистецтва” використовує шокову терапію, примушуючи глядача ідентифікувати себе з виставленими
на продаж рабами, що має спричинити катарсис. П’єса Б. Джейкобса-Дженкінса «Одна окторонка»
(2015), котра являє собою «сигніфікацію» (Г. Л. Гейтс) класичного твору Д. Бусико (1859), спирається
на метатеатральну техніку очуження, спонукаючи до осмислення сучасних проблем чорної Америки
через відтворення “корисного минулого”.
Ключові слова: колективна пам’ять, афро-американська спільнота, драматургія, аукціонний
поміст, шокова терапія, метатеатральність.


Повний текст:

PDF


DOI: http://dx.doi.org/10.30970/fpl.2019.132.2928

Посилання

  • Поки немає зовнішніх посилань.