КОНЦЕПЦІЯ БЕЗСВІТЛОФОРНОГО РУХУ НА БАЗІ МУЛЬТИАГЕНТНОГО ПІДХОДУ

D. Nalivko, Vasiliy Shuts

Анотація


В роботі розглядаєтся концепція безсвітлофорного руху, яка дозволяє підвищити пропускну здатність транспортної мережі міста шляхом заміни стохастичної моделі руху на детерміновану. Описані математичні основи керування потоками, як в межах доріг, так і у вулично-дорожній мережі (ВДМ) в цілому. Концепція основана на базі мультиагентного підходу.

Завдання ефективної організації дорожнього руху з кожним роком стає все більш актуальним. Постійне зростання числа автомобілів та обсягу перевезень вимагає вдосконалення методів і алгоритмів керування рухом. З ростом числа транспортних засобів в місті збільшується ймовірність виникнення заторів на окремих магістралях, що є однією з головних причин зниження якості життя в містах. Особливо гостро ця проблема проявляється на вузлових пунктах ВДМ - перехрестях. Основною причиною заторів є неефективність роботи світлофорів.

Найбільш популярні методи вирішення проблем корків на дорогах або впливають тільки на світлофор, або не несуть керуючого впливу зовсім, а лише сприяють прийняттю рішення людиною або інтелектуальною системою. При цьому жодних керуючих дій при русі до світлофора в даний час не проводиться. Хоча основний принцип ефективного керування полягає в сталості подачі керуючих впливів на об'єкт керування, в даному випадку на автотранспортні засоби (АТЗ). Більшу частину шляху АТЗ знаходяться на ребрах мережі і майбутня пробка у вузлі мережі зароджується вже тут. В результаті накопичені проблеми руху збираються на перехресті, і їх уже непросто, або навіть неможливо ефективно вирішити. Від стохастичної моделі руху необхідно переходити до детермінованої моделі конвеєра.

В моделі, що пропонується, керування переноситься від вершин до ребер, а точніше, процесс керування АТЗ ведется непрервно по всій довжині дороги, а не тільки на перехрестях.

Концепція полягає в поділі завдань планування між агентами. Ключовим є агент-диспетчер, який отримує інформацію про стан на дорогах в режимі реального часу, і використовує її для керування транспортом. Агент-планувальник відповідає за планування оптимального маршруту на підставі знань агента-диспетчера. Агент-світлофор займається плануванням роз'їздів на перехрестях. Агент-водій виконує накази агента-диспетчера

Ключові слова: мультиагентне керування, безсвітлофорний рух, оптимізація автомобільного руху.


Повний текст:

PDF (English)


DOI: http://dx.doi.org/10.30970/eli.11.11

Посилання

  • Поки немає зовнішніх посилань.