НАВЧАННЯ 2-ГО ПОРЯДКУ ЯК СТРАТЕГІЧНИЙ РЕСУРС СУСПІЛЬСТВА

Myroslav Shevchenko

Анотація


У статті розглянуто взаємозв’язок між логічними типами навчання, сократичним діалогом
і соціальною системою. Сучасна освітня система побудована в такий спосіб, щоб реалізувати нав-
чання 1-го порядку – це найелементарніший логічний тип навчання, який ґрунтується на простому
заучуванні й відтворені інформації. Постійне відтворення такого типу навчання призводить до того,
що внаслідок економічних криз держави змушені витрачати кошти на допомогу безробітним і на їх
перекваліфікацію. По суті, держави займаються інвестиціями в безробіття, тоді як ці кошти можна
інвестувати в навчання 2-го порядку. Це такий тип навчання, за якого ми можемо переносити знання
з однієї предметної галузі в іншу або з однієї науки в іншу. Одним з ефективних інструментів, який
дозволяє трансформувати навчання 1-го порядку в навчання 2-го порядку, є сократичний діалог. Цей
діалог являє собою індуктивний підхід, в якому через задавання питань можна перейти від конкрет-
них прикладів до законів, понять, принципів. У поєднанні з дедукцією й абдукцією ефективність
сократичного діалогу зростатиме.
Ключові слова: навчання, навчання 0-го порядку, навчання 1-го порядку, навчання
2-го порядку, навчання 3-го порядку, навчання 4-го порядку, сократичний діалог, індукція, дедукція,
абдукція.

Повний текст:

PDF

Посилання

  • Поки немає зовнішніх посилань.