ОСОБЛИВОСТІ ХУДОЖНЬОГО МОДЕЛЮВАННЯ ОБРАЗУ ГРІШНИКА В РОМАНІ ОЛЕКСИ СТОРОЖЕНКА МАРКО ПРОКЛЯТИЙ

Ірина Терехова

Анотація


У статті досліджено художні принципи моделювання образу грішника в романі О. Стороженка Марко Проклятий, де значну роль відіграє гіперболізація в портретотворенні героя. Використані також елементи фантастичного (зв’язок грішника з царством померлих, його подорож в ірреальний потойбічний світ, змагання з інфернальними персонажами, щотижневе вмирання й подальше відродження). У романі Марко Проклятий зʼясовано, що долю грішника визначає інцест, котрий породжує знищення власного родового дерева. Визначальним також є батьківське прокляття, що зумовлює вічні мандри героя. Важливий композиційний елемент у розкритті образу Марка Проклятого – сповідь, завдяки якій герой-убивця оголює свої душевні тайни. У дослідженні проаналізовано також художні паралелі між історико-фантастичним романом Марко Проклятий О. Стороженка та повістю готичного зразка Страшна помста М. Гоголя; також на прикладах роману Е. Сю Агасфер (1844−1845) та оповідання П. Куліша Потомки українського гайдамацтва (1868) розглянуто тему безсмертя й «нечистих» грошей, що руйнують людське життя. 


Повний текст:

PDF


DOI: http://dx.doi.org/10.30970/vpl.2024.76.12578

Посилання

  • Поки немає зовнішніх посилань.