ДОСВІД ВИКОРИСТАННЯ ТЕХНОЛОГІЇ СИМУЛЯЦІЙНОГО НАВЧАННЯ В БЕЗПЕРЕРВНОМУ ПРОФЕСІЙНОМУ РОЗВИТКУ СЕСТЕР/БРАТІВ МЕДИЧНИХ З РЕАБІЛІТАЦІЇ

Natalia Rudakova

Анотація


Кожна професія має свій професійний стандарт, який професіонали розвивають під час своєї діяльності і з якими вони ідентифікуються у своїй професійній ролі. Професійний стандарт є важливою складовою частиною медичних професій, оскільки його завданням є сприяння тому, щоб медичний персонал був здатним та готовим обґрунтовувати і рефлексувати свої дії під час практичної діяльності. Ця обґрунтованість та рефлексія дають можливість взяти на себе відповідальність за медичні завдання і, отже, впевнено представляти свою професію як внутрішньо, так і зовні. Професійний стандарт у медичній галузі також передбачає визнання того, що сучасні знання постійно змінюються, і потребує постійної професійної самореалізації, що приводить до досягнення стабільної фаховості та експертизи. Поняття «професійний стандарт» означає активну участь у навчанні та супроводі майбутніх медичних працівників і підвищенні важливості власної професії на професійному та суспільному рівнях. Цей результат може бути досягнутий через активну участь у заходах безперервного професійного розвитку медичних працівників, включаючи медичних сестер і братів.

Проаналізовано дослідження вітчизняних та закордонних науковців у питаннях розвитку безперервної професійної освіти сестер/братів. Ретроспективно досліджено шлях становлення безперервної професійної освіти для медсестринства в Україні середини XX – першої половини XXI ст.; проведено аналіз існуючих державних нормативно-правових актів та наказів. Проведено обґрунтування необхідності впровадження елементів симуляційного навчання в систему безперервної професійної освіти сестер/братів медичних з реабілітації в умовах реформування реабілітаційної галузі на тлі військового конфлікту. Розглянуто досвід використання елементів симуляційного навчання в неформальному вигляді безперервного професійного розвитку (БПР).

Ключові слова: медсестринство, безперервний професійний розвиток, реабілітаційна допомога, стимуляційне навчання.


Повний текст:

PDF

Посилання


  1. Артьоменко, В. В., Семченко, С. С., Єгоренко, О. С. та ін. (2015). Симуляційне навчання в медицині: міжнародний та вітчизняний досвід. Одеський медичний журнал, 6, 67–74.
  2. Артьоменко, В. В. та ін. (2007–2015). Ефективність симуляційних методів навчання. Журнал управління закладом охорони здоров’я: Консультаційно-довідкове видання, 6, 70–76.
  3. Бабінцева, А., & Годованець, Ю. (2023). Досвід Буковинського державного медичного університету у проведенні заходів безперервного професійного розвитку для медичного персоналу, який здійснює неонатальний та педіатричний супровід в Україні. Неонатологія, хірургія та перинатальна медицина, 13(2(48)), 12–19. DOI: https://doi.org/10.24061/2413-4260.XIII.2.48.2023.2
  4. Бача, М. І. (2022). Симуляційне навчання як освітня стратегія підготовки медсестринського персоналу. Медична симуляція – погляд у майбутнє (впровадження інноваційних технологій у вищу медичну освіту України) : Наук.-практ. конф. з міжнародною участю. Чернівці : Буковинський державний медичний університет, 32–35.
  5. Запорожан, В. М., Тарабрін, О. О. (2018). Симуляційна медицина. Досвід. Здобуття. Перспективи. Практичний порадник. Суми : ПФ «Вид-во «Університетська книга».
  6. Кабінет Міністрів України. (2021). Постанова від 14 липня 2021 р. № 725. URL : https://www.kmu.gov.ua/npas/pro-zatverdzhennya-polozhennya-pro-sistemu-bezperervnogo-profesijnogo-rozvitku-medichnih-ta-farmacevtichnih-pracivnikiv-725-140721 ( Дата доступу: 06.09.2023).
  7. Корда, М. М., Шульгай, А. Г., Гудима, А. А., Запорожан, С. Й. (2016). Розвиток практично-орієнтованого та симуляційного навчання в Тернопільському державному медичному університеті імені І. Я. Горбачевського. Медична освіта, 2, 54–57.
  8. Корда, М. М., Шульгай, А. Г., Кліщ, І. М. (2015). Шляхи імплементації Закону України «Про вищу освіту» в Тернопільському державному медичному університеті. Медична освіта, 2, 34–37.
  9. Міністерство охорони здоров’я України. (2018). МОЗ створюватиме нову модель медсестринства. URL : https://www.kmu.gov.ua/ua/news/moz-stvoryuvatime-novu-modelmedsestrinstva ( Дата доступу: 06.09.2023).
  10. «Безперервний професійний розвиток медиків: як набрати бали.» Medplatforma.com.ua. URL : https://medplatforma.com.ua/article/1986-bezperervniy-rozvitok-lkarv-yak-nabrati-bali ( Дата доступу : 10.09.2023).
  11. «У Львові відкрився симуляційний центр для навчання студентів-медиків.» URL : https://mededu.org.ua/news/u-lvovi-vidkryvsya-symulyaczijnyj-czentr-dlya-navchannya-studentiv-medykiv/ ( Дата доступу: 10.09.2023).
  12. European Physical and Rehabilitation Medicine Bodies Alliance. (2018). White Book on Physical and Rehabilitation Medicine in Europe. Introductions, Executive Summary, and Methodology. Eur J Phys Rehabil Med, 54(2), 125–155. 10.23736/S1973-9087.18.05143-2
  13. Gutenbrunner, C., Stievano, A., Nugraha, B., Stewart, D., & Catton, H. (2022). Nursing – a core element of rehabilitation. Int. Nurs. Rev, 69, 13–19.
  14. Lippincott Nursing Education. (2018). «The 411 on debriefing in clinical simulation: How nursing simulations & debriefing create better nurses.» URL : http://nursingeducation.lww.com/blog.entry.html/2018/04/30/debriefing_clinical-22AD.html ( Дата доступу: 05.09.2023).
  15. McGaghie, W. C., Issenberg, S. B., Cohen, E. R.та ін. (2011). Does simulation-based medical education with deliberate practice yield better results than traditional clinical education: A meta-analytic comparative review of the evidence. Acad. Med, 86(7), 706–711.




DOI: http://dx.doi.org/10.30970/vpe.2023.39.12046

Посилання

  • Поки немає зовнішніх посилань.