АНАЛІЗ ЛІТЕРАТУРИ З ІНКЛЮЗИВНОГО НАВЧАННЯ В ПІВДЕННО-СХІДНІЙ АЗІЇ: ОГЛЯД СУЧАСНИХ ДОСЛІДЖЕНЬ

Marta Prots, Ruslana Holub

Анотація


Статтю присвячено системі інклюзивної освіти в країнах Південно-Східної Азії, зокрема країнам, які перебувають у стадії розвитку. Наведено коротку історію впровадження інклюзивної освіти у цьому регіоні, відмінності від більш винятково розвинутих систем інклюзивної освіти в розвинених країнах. У цьому огляді досліджено причини та, власне, процес впровадження інклюзивної шкільної освіти в країнах Південно-Східної Азії; аналізовано практику, існуючу в цьому регіоні. Дослідження ґрунтується на методології оглядового аналізу наукової, навчально-методичної літератури, опублікованої з січня 2000 по січень 2022 року, що стосується інклюзивної шкільної освіти в країнах Південно-Східної Азії.

У праці описано діяльність спільно створених країнами Південно-Східної Азії державних органів для координації впровадження інклюзивної освіти – Організації міністрів освіти країн Південно-Східної Азії (SEAMEO), а також регіонального центру SEAMEOSEN, який спеціалізується на освітніх потребах осіб з особливими потребами.

Стаття надає інсайти у розвиток інклюзивного навчання в країнах Південно-Східної Азії, висвітлюючи важливі виклики та досягнення у цій сфері.

Дослідження виявляє різні підходи та практики інклюзивного навчання, які розробляються та впроваджуються в кожній країні. Для аналізу літератури про інклюзивне навчання в Південно-Східній Азії автори використали модель IPO (The Input–Process–Output). Цей підхід допоміг визначити, на що було найбільше акцентовано, а також виявити переваги та недоліки у наявній літературі щодо інклюзії в регіоні Південно-Східної Азії.

Стаття є цінним джерелом для дослідників, освітян, політиків та всіх, хто цікавиться питаннями інклюзивної освіти в Південно-Східній Азії. Вона розкриває основні тенденції та висвітлює поточний стан досліджень у цій галузі, визначаючи невирішені питання та перспективи подальших наукових досліджень.

Ключові слова: інклюзивна освіта, Південно-Східна Азія, вклад, процес становлення.


Повний текст:

PDF (English)

Посилання


  1. Bevan-Brown, J., Heung, V., Jelas, Z. M., & Phongaksorn, S. (2014). Why is inclusive education important to my country? International Journal of Inclusive Education, 18(10), 1064–1068. https://doi.org/10.1080/13603116.2012.69340
  2. Bualar, T. (2016). What has gone wrong with inclusive education in Thailand? Journal of Public Affairs, 16(2), 156–161. https://doi.org/10.1002/pa.1563.
  3. Eleweke, C. J., & Rodda, M. (2002). The challenge of enhancing inclusive education in developing countries. International Journal of Inclusive Education, 6(2), 113–126.
  4. Forlin, C., Sharma, U., Loreman, T., & Sprunt, B. (2015). Developing disability-inclusive indicators in the Pacific Islands. Prospects, 45(2), 197–211. https://doi.org/10.1007/s1112 5-015-9345-2.
  5. Grimes, P. (2013). Considering the continuing development of inclusive teachers: A case study from Bangkok, Thailand. European Journal of Special Needs Education, 28(2), 187–202. https://doi.org/10.1080/08856257.2013.778112.
  6. Grimes, P., Sayarath, K., & Outhaithany, S. (2012). ‘It’s better than catching frogs’: Understanding the importance of local context in the development of inclusive school self-evaluation in Lao PDR. Improving Schools, 15(2), 148–162. https://doi.org/10.1177/1365480212450227.
  7. Hamill, P., & Boyd, B. (2002). Equality, fairness and rights—The young person’s voice. British Journal of Special Education, 29(3), 111–117.
  8. Jelas, Z. M. (2000). Perceptions of inclusive practices: The Malaysian perspective. Educational Review, 52(2), 187–196. https://doi.org/10.1080/713664037.
  9. Kalyanpur, M. (2011). Paradigm and paradox: Education for all and the inclusion of children with disabilities in Cambodia. International Journal of Inclusive Education, 15(10), 1053–1071. https://doi.org/10.1080/13603116.2011.55506
  10. L. W., & Low, H. M. (2014). The evolution of special education in Malaysia. British Journal of Special Education, 41(1), 42–58. https://doi.org/10.1111/1467-8578.12048.
  11. Lee, M. N. N. (2016). Contemporary education policies in Southeast Asia: common philosophical underpinnings and practices. Asia Pacific Education Review, 17(3), 465–478.
  12. Loreman, T., Forlin, C., & Sharma, U. (2014). Measuring indicators of inclusive education: A systematic review of the literature (Vol.3). Emerald Group Publishing Limited.
  13. Miles, S., & Singal, N. (2010). The education for all and inclusive education debate: Conflict, contradiction or opportunity? International Journal of Inclusive Education, 14(1), 1–15. https://doi.org/10.1080/13603110802265125.
  14. Phillipson, Sh. N. (2007). Learning Diversity in the Chinese classroom: Contexts and Practice for Students with Special Needs Hong Kong University Press, 2007. — 520 р.
  15. Romli, M. H., Tan, M. P., Mackenzie, L., Lovarini, M., Suttanon, P., & Clemson, L. (2021). Falls amongst older people in Southeast Asia: A scoping review. Public Health, 145, 96–112. https://doi.org/10.1021/j.puhe.2021.12.035.
  16. SEAMEOSEN. (2017). The Southeast Asian Ministers of Education Organization Special Educational Needs: Background. Retrieved 24 February, 2017, from http://www.seameosen.org/background/.
  17. Vorapanya, S., & Dunlap, D. (2014). Inclusive education in Thailand: Practices and challenges. International Journal of Inclusive Education, 18(10), 1014–1028. https://doi.org/10.1080/13603116.2012.693400.
  18. Waite, M. (2015). A space to learn for all children? Inclusive education and children with disabilities in Yangon. Myanmar. Global Studies of Childhood, 5(4), 381–394. https://doi.org/10.1177/2043610615612948.
  19. Walker, Z. (2016). Special education teacher preparation in Singapore’s dual education system. Teacher Education and Special Education, 39(3), 178–190. https://doi.org/10.1177/0888406415622251.
  20. Wong, M. E., Poon, K. K., Kaur, S., & Ng, Z. J. (2019b). Parental perspectives and challenges in inclusive education in Singapore. Asia Pacific Journal of Education, 35(1), 85–97.




DOI: http://dx.doi.org/10.30970/vpe.2023.39.12044

Посилання

  • Поки немає зовнішніх посилань.