ЦИФРОВІЗАЦІЯ ПРОФЕСІЙНОЇ ПІДГОТОВКИ МАЙБУТНІХ ФАХІВЦІВ У КОНТЕКСТІ ЄВРОІНТЕГРАЦІЙНИХ ПРОЦЕСІВ

Nataliya Machynska

Анотація


Проаналізовано теоретико-практичні аспекти забезпечення цифровізації професійної підготовки майбутніх фахівців у контексті євроінтеграційних процесів. Автор на основі теоретичного аналізу нормативно-правових документів та наукових здобутків вітчизняних учених виокремила провідні напрями цифровізації професійної підготовки майбутніх фахівців в умовах закладу вищої освіти (цифровізація суспільства та освіти; цифрові технології для професійного розвитку, комунікації та співпраці; електронні освітні ресурси; використання інформаційно-комунікаційних технологій; інформаційна та кібернетична безпека в інформаційному суспільстві та цифровому освітньому середовищі; цифрові сервіси для навчання, оцінювання результатів здобувачів освіти та підвищення їхньої цифрової компетентності).

Акцентовано увагу на зміні функціональних обов’язків викладача закладу вищої освіти, зокрема визначено такі ролі, як консультант (закріплення знань, умінь і навичок навчання, надання консультаційної допомоги щодо застосування отриманих знань і умінь у майбутній професійній діяльності) та експерт (забезпечення консультаційного супроводу процесів розвитку освіти і сприяння їхньому активному впровадженню у конкретному закладі вищої освіти; надання консультаційної допомоги викладачам, які впроваджують нові технології навчання).

Показано, що євроінтеграційні освітні процеси передбачають формування та розвиток гнучкої системи професійної освіти, що ґрунтується на навчальних досягненнях здобувачів освіти, загальних та професійних компетентностях викладачів вищої освіти та забезпечує наближення освіти до потреб суспільства, а професійної – до потреб ринку праці.

Ключові слова: професійна підготовка, професійний розвиток, євроінтеграція, цифровізація, симуляційне навчання.


Повний текст:

PDF

Посилання


  1. Близнюк А. С., Давидова Л. В., Зайко Л. Я. Євроінтеграція: способи вдосконалення професійних компетентностей журналістів. Вчені записки ТНУ імені В. І. Вернадського. Серія : Філологія. Журналістика. Спецвипуск. 2022. С. 14 – 19. URL : http://philol.vernadskyjournals.in.ua/journals/2022/spec_2022/spec_2022.pdf#page=20
  2. Василенко Т. В. Проблеми освіти в сучасній Україні. Освіта і наука у мінливому світі: проблеми та перспективи розвитку : Матеріали ІІ Міжнар. наук. конф. 27 – 28 березня 2020 р., м. Дніпро / Наук. ред. О. Ю. Висоцький. Дніпро : СПД «Охотнік», 2020. Ч. І. 354 с. URL : https://www.academia.edu/42677375/%D0%9E%D1%81%D0%.B2%D1%96%D1%82%D0%B0_%D1%96_%D0%BD%D0%B0%D1%83%D0%BA%D0%B0_%D1%83_%D0%BC%D1%96%D0%BD%D0%BB%D0%B8%D0%B2%D0%BE%D0%BC%D1%83_%D1%81%D0%B2%D1%96%D1%82%D1%96_%D0%BF%D1%80%D0%BE%D0%B1%D0%BB%D0%B5%D0%BC%D0%B8_%D1%82%D0%B0_%D0%BF%D0%B5%D1%80%D1%81%D0%BF%D0%B5%D0%BA%D1%82%D0%B8%D0%B2%D0%B8_%D1%80%D0%BE%D0%B7%D0%B2%D0%B8%D1%82%D0%BA%D1%83_2020_%D0%A7%D0%B0%D1%81%D1%82%D0%B8%D0%BD%D0%B0_%D0%86
  3. Денисенко М. С., Максименко К. О. Методики викладання в сучасних ВНЗ. Освіта і наука у мінливому світі: проблеми та перспективи розвитку: Матеріали ІІ Міжн. наук. конф. 27 – 28 березня 2020 р., м. Дніпро / Наук. ред. О. Ю. Висоцький. Дніпро : СПД «Охотнік», 2020. Частина І. 354 с. URL : https://www.academia.edu/42677375/%D0%9E%D1%81%D0%B2%D1%96%D1%82%D0%B0_%D1%96_%D0%BD%D0%B0%D1%83%D0%BA%D0%B0_%D1%83_%D0%BC%D1%96%D0%BD%D0%BB%D0%B8%D0%B2%D0%BE%D0%BC%D1%83_%D1%81%D0%B2%D1%96%D1%82%D1%96_%D0%BF%D1%80%D0%BE%D0%B1%D0%BB%D0%B5%D0%BC%D0%B8_%D1%82%D0%B0_%D0%BF%D0%B5%D1%80%D1%81%D0%BF%D0%B5%D0%BA%D1%82%D0%B8%D0%B2%D0%B8_%D1%80%D0%BE%D0%B7%D0%B2%D0%B8%D1%82%D0%BA%D1%83_2020_%D0%A7%D0%B0%D1%81%D1%82%D0%B8%D0%BD%D0%B0_%D0%86
  4. Капустник В. А., М’ясоєдов В. В., Лещина І. В. та ін. Стандартизовані симуляційні методи у сучасній медичній освіті та науці. Актуальні проблеми вищої медичної освіти і науки : матеріали Всеукр. наук.-практ. конф. з міжнар. участю (м. Харків, 8 квітня 2021 р.) / ред. кол. : В. А. Капустник, В. Д. Марковський, В. В. М’ясоєдов та ін. Харків : ХНМУ, 2021. С. 11-14. URL : https://repo.knmu.edu.ua/bitstream/123456789/29454/1/%D0%9B%D0%B5%D1%89%D0%B8%D0%BD%D0%B0.pdf
  5. Лавринович О. А. Поліфункціональність викладача вищої школи як реакція на виклики освітньої модернізації. Освіта і наука у мінливому світі : проблеми та перспективи розвитку : Матеріали ІІ Міжнар. наук. конф. 27 – 28 березня 2020 р., м. Дніпро. / Наук. ред. О. Ю. Висоцький. Дніпро : СПД «Охотнік», 2020. Ч. І. – 354 с. URL : https://www.academia.edu/42677375/%D0%9E%D1%81%D0%B2%D1%96%D1%82%D0%B0_%D1%96_%D0%BD%D0%B0%D1%83%D0%BA%D0%B0_%D1%83_%D0%BC%D1%96%D0%BD%D0%BB%D0%B8%D0%B2%D0%BE%D0%BC%D1%83_%D1%81%D0%B2%D1%96%D1%82%D1%96_%D0%BF%D1%80%D0%BE%D0%B1%D0%BB%D0%B5%D0%BC%D0%B8_%D1%82%D0%B0_%D0%BF%D0%B5%D1%80%D1%81%D0%BF%D0%B5%D0%BA%D1%82%D0%B8%D0%B2%D0%B8_%D1%80%D0%BE%D0%B7%D0%B2%D0%B8%D1%82%D0%BA%D1%83_2020_%D0%A7%D0%B0%D1%81%D1%82%D0%B8%D0%BD%D0%B0_%D0%86
  6. Освіта України в умовах воєнного стану. Інноваційна та проєктна діяльність : наук.-метод. збірник / за заг. ред. С. М. Шкарлета. Київ – Чернівці : «Букрек», 2022. 140 с. URL : https://mon.gov.ua/storage/app/media/zagalna%20serednya/serpneva-konferencia/2022/Mizhn.serpn.ped.nauk-prakt.konferentsiya/Nauk-metod.zbirnyk-Osv.Ukrayiny.v.umovakh.voyennoho.stanu-%20Innovatsiyna.ta.proyektna.diyalnist.pdf
  7. Переформатування європейської інтеграції: можливості і ризики для асоціації Україна-ЄС / В. Сіденко (керівник проєкту) та ін. Київ : Заповіт, 2018. 214 с. URL : https://razumkov.org.ua/uploads/article/2018_pereformatuvannia_ievropeiskoi_intehratsii.pdf
  8. Стратегія розвитку вищої освіти в Україні на 2021 – 2031 роки. URL : https://mon.gov.ua/storage/app/media/rizne/2020/09/25/rozvitku-vishchoi-osviti-v-ukraini-02-10-2020.pdf
  9. Типова програма підвищення кваліфікації педагогічних працівників з розвитку цифрової компетентності, 10 грудня 2021 р. URL : https://mon.gov.ua/ua/npa/pro-zatverdzhennya-tipovoyi-programi-pidvishennya-kvalifikaciyi-pedagogichnih-pracivnikiv-z-rozvitku-cifrovoyi-kompetentnosti
  10. Україна – Європейський Союз: від партнерства до асоціації: Український Щорічник з Європейських Інтеграційних Студій. Луцьк : Терен, 2019. Вип. ІІ. 428 с. URL : https://aprei.com.ua/wp-content/uploads/2019/09/Ukrayinskyj-SHHorichnyk-z-YEvropejskyh-Integraczijnyh-Studij.-Vypusk-III.pdf
  11. Tkachenko O., Tkachenko K., Tkachenko O. Cloud technologies in learning: ontological approach. Кібербезпека: освіта, наука, техніка : електронне наукове видання. 2022. № 17. С. 112-127. UR : http://ek.kubg.edu.ua/cgi-bin/irbis64r_17/cgiirbis_64.exe?LNG=en&C21COM=S&I21DBN=KUBG&P21DBN=KUBG&S21FMT=fullwebr&S21ALL=%28%3C%2E%3EK%3D%D0%BF%D1%80%D0%BE%D1%86%D0%B5%D1%81%20%D0%BD%D0%B0%D0%B2%D1%87%D0%B0%D0%BD%D0%BD%D1%8F%3C%2E%3E%29&Z21ID=&S21SRW=dz&S21SRD=&S21STN=1&S21REF=&S21CNR=20




DOI: http://dx.doi.org/10.30970/vpe.2023.39.12039

Посилання

  • Поки немає зовнішніх посилань.