НАВЧАЛЬНИЙ КОНТЕНТ В ЕПОХУ МЕРЕЖЕВОЇ ЛОГІКИ ТА РОЗВИТКУ ЕЛЕМЕНТІВ ШТУЧНОГО ІНТЕЛЕКТУ: ТЕРМІНИ І ПРОБЛЕМИ

Roman Krokhmalnyy, Halyna Krokhmalna

Анотація


Зображено погляд авторів на стан навчальної комунікації в складних умовах воєнного стану і майже не прогнозованих цифрових реформ у освітньому середовищі через призму термінологічно-проблемних аспектів сучасного мережевого суспільства. В межах дослідження сформовано розуміння ряду викликів: неможливість проводити навчальний процес у традиційному «живому» форматі у поєднанні не стільки з вимушеним формуванням нового типу комунікації, але, часто саме в тому, аби врахувати можливі загрози щодо реалізації такого дистанційного навчання; час як категорія набуває зовсім інших вимірів і наслідків для учасників навчального процесу нового типу, а це зумовлює вимогу побудови алгоритму гнучкої організації та адаптації навчання до реальних умов, що виникають; принципи мережевого суспільства, яке використовує інформаційні технології у всіх галузях життєдіяльності людини і реагує миттєво на виклики різного характеру, саме ця важлива ознака сучасної цивілізації забезпечує українцям в умовах воєнного стану і виживання, і можливість реалізації навчальної комунікації за нестабільних умов, створює реальні інструменти для подолання непередбачуваних загроз; питання досягнення відповідної якості освіти в складних умовах воєнного стану диктує симультанність у навчальній комунікації як ознаку професійної відповідності викладача вимогам нашого часу; визріла потреба системної пропозиції щодо реалізації інструментів ШІ в освіті. Без розуміння алгоритмів та можливостей мережевої логіки формування технологічної компетенції педагога автори не вбачають змоги повноцінно забезпечити сучасні освітні вимоги. Наслідком реалізації такого підходу може стати розробка принципів оновленої освітньої системи, побудованої на технологіях мережевої комунікації із залученням інструментів штучного інтелекту.

Ключові слова: навчальний контент, чат GPT, мережева логіка, інформаційне суспільство, проблеми комунікації, менеджмент освіти.


Повний текст:

PDF

Посилання


  1. Алєксєєва С. Особливості освітнього процесу в закладах загальної середньої освіти в умовах воєнного стану та повоєнного відновлення: сучасні онлайн-ресурси. Український Педагогічний журнал. 2023. № 1. С. 59–65. https://doi.org/10.32405/2411-1317-2023-1-59-65
  2. Всюдисущий штучний інтелект. Як AI спрощує життя людей. https://www.epravda.com.ua/cdn/cd1/2020/vsjudysushhyj-shtuchnyj-intelekt/
  3. Гнатюк О. Особливості дистанційного навчання учасників освітнього процесу в умовах воєнного стану. https://lib.iitta.gov.ua/732434/1/%D0%A2%D0%B5%D0%BA%D1%81%D1%82.pdf
  4. Горбаченко С. А. Інформаційні технології як важіль збереження ефективності освітнього процесу в умовах війни // Освітній процес в умовах воєнного стану в Україні : матеріали всеукр. наук-пед. підвищ. кваліфікації, 3 травня – 13 червня 2022 року. Одеса : Вид. дім «Гельветика», 2022. С.108,109. https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/bitstream/lib/4527502021.pdf
  5. Кадемія М., Візнюк І., Поліщук А., & Долинний С. Використання штучного інтелекту у вивченні іноземної мови здобувачами освіти. Modern Information Technologies and Innovation Methodologies of Education in Professional Training Methodology Theory Experience Problems, 2022. С. 153–163. https://doi.org/10.31652/2412-1142-2022-63-153-163;
  6. Кастельс Мануель. Інтернет-ґалактика. Міркування щодо Інтернету, бізнесу і суспільства / Пер. з англ. К : “Вид. “Ваклер” у формі ТОВ, 2007. 304 с.
  7. Корольова В. В. Зміна таймінгу студентів як передумова трансформації практичних занять з морфеміки й словотвору в умовах воєнного стану. Освітній процес в умовах воєнного стану в Україні : матеріали Всеукр. наук.-пед. підвищ. кваліфікації, 3 травня – 13 червня 2022 року. Одеса : Вид. дім «Гельветика», 2022. 504 с. https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/bitstream/lib/4527502021.pdf
  8. Кричківська О. В. Інклюзивне навчання в умовах воєнного стану. Наука і техніка сьогодні. Київ : Наукові перспективи, 2022. № 6 (6). С. 188-198. https://doi.org/10.52058/2786-6025-2022-6(6)-188-197;
  9. Мар’єнко М., Коваленко В. Штучний інтелект та відкрита наука в освіті. Фізико-математична освіта, 2023. № 38(1). С. 48–53. https://doi.org/10.31110/2413-1571-2023-038-1-007
  10. Момот Н. Розбудова навчального процесу в умовах воєнного часу через дуальну освіту. Вчені записки Університету «КРОК», № 3(67). С. 103–113.
  11. Освіта і війна в Україні (24 лютого – 1 квітня 2022). URL : https://cedos.org.ua/researches/osvita-i-vijna-v-ukrayini-24-lyutogo-1-kvitnya-2022/
  12. Освіта України в умовах воєнного стану. Інноваційна та проєктна діяльність : Наук.-метод. збірник / за заг. ред. С. М. Шкарлета. Київ – Чернівці : Букрек, 2022. 140 с.
  13. Освітній процес в умовах воєнного стану в Україні : матеріали Всеукр. наук.-пед. підвищення кваліфікації, 3 травня – 13 червня 2022 року. Одеса : Вид. дім «Гельветика», 2022. 504 с.
  14. Особливості навчання під час воєнного стану. https://ela.kpi.ua/bitstream/123456789/48607/1/p.144-146.pdf
  15. «Почалася ера AI» – Білл Гейтс опублікував лист про штучний інтелект https://dou.ua/forums/topic/42690/
  16. Примаченко І. Штучний інтелект в IT-освіті України: в очікуванні левіафана https://dev.ua/blogs/posts/bloh-pryimachenko-1682588236
  17. Пулькас Н., Яблонь Л. Конективізм і поняття штучного інтелекту. № (53). 2021. https://journals.pnu.edu.ua/index.php/obrii/article/view/5854/6113
  18. Сіренко О. В. Окремі питання освітнього процесу в умовах воєнного стану. Освітній процес в умовах воєнного стану в Україні : матеріали всеукр. наук.-пед. підвищення кваліфікації, 3 травня – 13 червня 2022 року. Одеса : Вид. дім «Гельветика», 2022. 504 с.
  19. Страшко В. Яким має бути вчитель сьогодні, щоб підготувати учнів до завтра? Дзеркало тижня. 28 сiчня, 2023 https://zn.ua/ukr/EDUCATION/jakim-maje-buti-vchitel-sohodni-shchob-pidhotuvati-uchniv-do-zavtra.html
  20. Тимчук І. Шляхи викладання української мови за професійним спрямуванням в умовах дистанційного навчання. Освітній процес в умовах воєнного стану в Україні : матеріали Всеукр. наук.-пед. підвищення кваліфікації, 3 травня – 13 червня 2022 року. Одеса : Вид. дім «Гельветика», 2022. С. 425-430. https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/bitstream/lib/4527502021.pdf
  21. Штучний інтелект. Як він вплине на освіту. https://nus.org.ua/articles/shtuchnyj-intelekt-yak-vin-vplyne-na-osvitu/
  22. Як використати штучний інтелект в освіті. https://oplatforma.com.ua/article/15878-yak-vikoristati-shtuchniy-intelekt-v-osviti
  23. Як штучний інтелект змінить нашу освіту. https://zn.ua/ukr/EDUCATION/jak-shtuchnij-intelekt-zminit-nashu-osvitu.html
  24. Як штучний інтелект може допомогти освіті. https://osvitoria.media/experience/yak-shtuchnyj-intelekt-mozhe-dopomogty-osviti/




DOI: http://dx.doi.org/10.30970/vpe.2023.39.12037

Посилання

  • Поки немає зовнішніх посилань.