ФОРМУВАННЯ ЛІДЕРСЬКОЇ КОМПЕТЕНТНОСТІ МАЙБУТНІХ МАРКЕТОЛОГІВ У ПРОЦЕСІ ВИВЧЕННЯ ІНОЗЕМНОЇ МОВИ

Olena Kazakevych

Анотація


Йдеться про основні підходи до формування лідерської компетентності майбутніх маркетологів у процесі вивчення іноземної мови. Серед дослідників потрібно виділити праці С. Нестулі, Р. Кубанова, Н. Волкової, Т. Шергун, А. Жукової, Л. Горошко-Яровик. Визначено поняття «компетентність» та «лідерська компетентність». Обґрунтовано думку про необхідність формування лідерської компетентності в майбутніх маркетологів, керуючись вимогами і специфікою професійної діяльності. Зазначено, що іноземна мова може бути ефективним засобом формування  не лише комунікативних умінь, а також важливих для майбутнього маркетолога лідерських якостей особистості: ініціативність, толерантність, урівноваженість, комунікабельність, асертивність тощо. Метою дослідження є довести ефективність формування лідерської компетентності майбутніх маркетологів у процесі викладання дисципліни «Іноземна мова (за професійним спрямуванням)». Розкрито переваги активних методів навчання під час формування лідерської компетентності. З метою підвищення рівня засвоєння іноземної мови та формування лідерської компетентності проаналізовано можливість використання таких сучасних активних методів навчання, як: кейс-метод, метод дискусій, ігрові методи, проєкти тощо, висвітлюється сутність кожного методу. Наведено приклади використання цих методів навчання на заняттях з іноземної мови зі здобувачами спеціальності 075 «Маркетинг» ДДАЕУ. Результати цього наукового дослідження становлять практичну цінність для викладачів іноземної мови у закладах вищої освіти, а також інших педагогічних працівників та науковців, які займаються вивченням проблем формування лідерської компетентності у здобувачів освіти.

Ключові слова: іноземна мова, лідерська компетентність, маркетолог, активні методи навчання.


Повний текст:

PDF

Посилання


  1. Баша І., Манойло В. Застосування інноваційних методів навчання в формуванні компетентностей майбутніх маркетологів. Маркетинг в Україні. 2017. Вип. 2. С. 62–68.
  2. Дяченко-Богун М. М. Активні методи навчання у вищому навчальному закладі. Витоки педагогічної майстерності. Педагогічні науки. 2014. № 14. С. 74–79.
  3. Іванова І. Л., Коршенко А. Є, Дягілєва Л. Д. Використання кейс-технологій у навчанні іншомовному спілкуванню. Polish science journal. 2021. Iss. 11. C. 145–151.
  4. Кін О. М. Розвиток студентського самоврядування у вітчизняній педагогічній теорії та практиці: зб. наук. праць Харків. нац. пед. ун-ту імені Г. С. Сковороди. Харків, 2008. Вип. 33. С. 106–112.
  5. Медведчук А. В. Інтерактивні методи навчання іноземної мови. Вісник університету ім. Альфреда Нобеля. Серія «Педагогіка і психологія». 2018. № 2. C. 307–311.
  6. Про вищу освіту : Закон України від 01.07.2014 р. № 1556 / Верховна рада України. URL : zakon4.rada.gov.ua/laws/show/1556-18
  7. Шергун Т. О., Жукова А. Р., Горошко-Яровик Л. І. Особливості комунікативної методики у викладанні іноземної мови як один з ефективних способів розвитку лідерських компетенцій у здобувачів освіти. Науковий вісник Ужгородського університету. Серія «Педагогіка. Соціальна робота». 2023. Вип.1. C. 237–241.
  8. Федоренко С. Розвиток лідерства в процесі проведення курсів семінарів для студентів першого року навчання в США. Вища освіта України : Теоретичний та науково-методичний часопис. 2016. Вип. 4. С. 23–25.




DOI: http://dx.doi.org/10.30970/vpe.2023.39.12034

Посилання

  • Поки немає зовнішніх посилань.