ПІДГОТОВКА БАКАЛАВРІВ СПЕЦІАЛЬНОСТІ 012 ДОШКІЛЬНА ОСВІТА (ПОРІВНЯЛЬНИЙ АНАЛІЗ ОСВІТНІХ ПРОГРАМ)

Nataliia Vinarchuk

Анотація


Проаналізовано особливості професійної підготовки майбутніх вихователів до здоров’язбережувальної діяльності в закладах дошкільної освіти на основі порівняльного аналізу змісту освітніх програм.

Статтю присвячено аналізу нормативних документів підготовки майбутніх вихователів до здоров’язбережувальної діяльності: Стандарту вищої освіти в Україні, освітніх програм з підготовки майбутніх вихователів закладів дошкільної освіти (за спеціальністю 012 Дошкільна освіта) чотирьох закладів вищої освіти України, окреслено мету програм, виділено освітні компоненти та компоненти, які сприяють здоров’язбережувальній діяльності студентів.

Розгляд проблеми підготовки майбутніх вихователів до здоров’язбережувальної діяльності показує, що, незважаючи на стійкий інтерес науковців до цієї проблеми, сьогодні питання удосконалення освітніх процесів є важливим та не до кінця вирішеним, особливо це стосується оцінювання освітніх програм підготовки бакалаврів. На основі аналізу освітніх програм підготовки майбутніх вихователів (спеціальність 012 Дошкільна освіта) визначено освітні компоненти освітніх програм, які забезпечують підготовку майбутніх вихователів закладів дошкільної освіти до здоров’язбережувальної діяльності, що реалізуються у провідних університетах України: Львівський національний університет імені Івана Франка, Київський університет імені Бориса Грінченка, Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, Херсонський державний університет.

Доведено, що нормативні та вибіркові освітні компоненти, які сприяють професійній підготовці майбутніх фахівців до здоров’язбережувальної діяльності, пов’язані з тематикою нашого дослідження, спрямовані на здоров’язбереження усіх учасників освітнього процесу лише частково, оскільки не мають на меті першочергового завдання щодо проведення здоров’язбережувальної діяльності, створення відповідного освітнього середовища.

Зʼясовано, що потребують додаткового дослідження проблеми професійної готовності майбутніх вихователів до здоров’язбережувальної діяльності, актуальність розроблення та впровадження в систему підготовки майбутніх вихователів спецкурсу, додаткових модулів та тем.

Ключові слова: освітні програми, підготовка, професійна підготовка, майбутні вихователі, освітні компоненти, аналіз, здоров’язбережувальна діяльність, заклад дошкільної освіти.


Повний текст:

PDF

Посилання


  1. Бутенко В. Г. Сучасний стан підготовки майбутніх вихователів до формування здоров’язбережувальної компетентності дошкільників засобами ігрової діяльності. Науковий часопис НПУ імені М.П. Драгоманова. Випуск 62’2018. Серія 5. Педагогічні науки: реалії та перспективи. с. 39-45.
  2. Волинський національний університет імені Лесі Українки. Офіційний сайт. URL: https://vnu.edu.ua/uk/faculties-and-institutions/fakultet-pedahohichnoyi-osvity-ta-sotsialnoyi-roboty (дата звернення 09.09.2023).
  3. Львівський національний університет імені Івана Франка. Офіційний сайт. URL: https://pedagogy.lnu.edu.ua/wp-content/uploads/2021/07/program-012-2021.pdf (дата звернення 07.09.2023).
  4. Київський університет імені Бориса Грінченка. Офіційний сайт. URL:https://kubg.edu.ua/images/stories/Departaments/vstupnikam/pi/OPP_bak_DO_012.00.01.pdf (дата звернення 14.09.2023).
  5. Професійний стандарт "Вихователь закладу дошкільної освіти" від 19 жовтня 2021 року. URL: https://mon.gov.ua/ua/npa/pro-zatverdzhennya-profesijnogo-standartu-vihovatel-zakladu-doshkilnoyi-osviti (дата звернення 11.09.2023).
  6. Стандарт вищої освіти. URL: https://mon.gov.ua/storage/app/media/vishchaosvita/zatverdzeni%20standarty/2021/07/28/012-Doshk.osvita-bakalavr.28.07.pdf (дата звернення 11.09.2023).
  7. Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди. Офіційний сайт. URL: Doshkilna_osvita.pdf (hnpu.edu.ua) (дата звернення 07.09.2023).
  8. Херсонський державний університет. Офіційний сайт. URL:https://www.kspu.edu/FileDownload.ashx/012_OPP_Preschool_Education_B_2022.pdf?id=ce4b6b8b-9fa1-49b3-b72e-bc4fbff3c7ef (дата звернення 15.09.2023).




DOI: http://dx.doi.org/10.30970/vpe.2023.39.12030

Посилання

  • Поки немає зовнішніх посилань.