РЕАЛІЗАЦІЯ ТЕХНОЛОГІЇ ПРОЄКТНОГО НАВЧАННЯ В КУРСІ МАТЕМАТИКИ ШОСТОГО КЛАСУ НУШ

Svitlana Skvortsova, Kateryna Niedyalkova

Анотація


Доведено ефективність технології проєктного навчання передовим педагогічним досвідом, водночас деякі аспекти процесу впровадження цієї технології, передбачені Концепцією НУШ, потребують уточнення і вдосконалення. Також зображено систему навчальних проєктів, які можуть бути запропоновані під час вивчення математики в шостому класі: «Поглиначі часу», «Волонтерська діяльність», «Подорож річками України», «Український борщ», «Золотий перетин», «Подорож повітряним океаном», «Зелений одяг планети», «Світ професій і математика». Систему навчальних проєктів представлена у підручнику «Математика. 6 клас» (у двох частинах) С. Скворцової і К. Нєдялкової, в якому кожен розділ або тема завершується навчальним проєктом з певною тематикою, визначеною структурою і змістовим наповненням. Мета кожного навчального проєкту обумовлюється, передусім, вимогою формування предметної математичної компетентності та інших ключових компетентностей, необхідністю узагальнення і систематизації навчального матеріалу розділу і його застосування у дослідженні об’єктів навколишнього світу. Кожен навчальний проєкт, розроблений авторами, має таку структуру: мотиваційний складник, формулювання проблеми, на розв’язання якої спрямований проєкт, поради щодо його реалізації, рефлексію.

Наведено результати апробації авторської методики; проведено аналіз результатів опитування шестикласників Одеського ліцею «Мрія», що брали участь у експериментальній роботі. Продемонстровано, що проєктне навчання дає змогу інтегрувати зміст різних освітніх галузей на основі ключових компетентностей, зокрема, компетентності у галузі природничих наук, техніки і технологій, інформаційно-комунікаційної, екологічної, культурної компетентності, інноваційності, підприємливості та фінансової грамотності тощо. За умови успішного впровадження проєктного навчання в учнів покращується мотивація до вивчення предмета та підвищується рівень навчальних досягнень.

Ключові слова: математика, базова школа, Нова українська школа, проєктне навчання, інтегроване навчання, діяльнісний підхід, формування ключових компетентностей.


Повний текст:

PDF

Посилання


  1. Barron B. When smart groups fail // The Journal of the Learning Sciences. Vol. 12 (3). 2003. P. 307–359. Retrieved from: https://typeset.io/papers/when-smart-groups-fail-u7u2snm4vn (дата звернення: 28.02.2023).
  2. Barron B. J. S., Schwarts D. L., et al. Doing with understanding: Lessons from research on problem- and project-based learning // Journal of the learning sciences. Vol. 7 (3–4). 1998. P. 271–311.
  3. Boronina L. N. and Senuk Z. V. Temporal analysis of project training. Proceedings from 12th Annual International Conference of Education, Research and Innovation (ICERI2019). 2019. P. 7639–7647. Seville: IATED.
  4. Kinnari-Korpela H. and Rinneheimo K. M. Future mathematics project: enhancing learning and teaching of engineering mathematics with technology. Proceedings from 9th International Conference on Education and New Learning Technologies (EDULEARN). 2017. P. 1524–1528. Barcelona: IATED.
  5. Korenova L., Kis M., Lavicza Z., Ostradicky P., Prodromou T. New Directions in Nationwide Technology Integration into Mathematics Teaching: The Geomatech Project. Proceedings from 12th International Scientific Conference on Distance Learning in Applied Informatics (DIVAI). 2018. P. 81–90. Sturovo: Wolters Kluwer.
  6. Krajcik J. Project-Based Science // Science Teacher. Vol. 82. 2015. P. 25–27.
  7. Meng H. Y. and Dai S. F. An Interdisciplinary Cooperation Teaching Reform Based on the Information Technology Platform. Proceedings from International Conference on Social Science and Health (ICSSH 2013). 2013. P. 55. Los Angeles: Informat Engn Res Inst.
  8. Prados R. and Lamas J. D. Project-based Teaching Work: communication perspectives and the teaching methodologies in the context of new technologies // Revista Eletronica Pesquiseduca. Vol. 14 (35) 2023. P. 714–726.
  9. Song Y., Chen X., Sun Ch., Wang Ch. Teaching Research and Practice of Information Technology Course Based on Project Teaching Method. Proceedings from the 3rd International Conference on Economics, Management, Law and Education (EMLE 2017). 2017. P. 721–723. Zhengzhou: Atlantis Press.
  10. 10. Sun H. Application of the multimedia network technology in project management teaching. Proceedings from International Conference on Advanced Materials and Information Technology Processing (AMITP 2011). 2011. P. 1568–1571. Guangzhou: Trans Tech.
  11. Thomas J. W. A review of research on project-based learning. California: The Autodesk Foundation. 2000. Retrieved from: http://www.bobpearlman.org/BestPractices/PBL_Research.pdf
  12. Wang X. B. Research on the Application of Project-driven Teaching Mode on the Teaching of Multimedia Technology Curriculum in Colleges. Proceedings from 2nd International Conference on Education, Sports, Arts and Management Engineering (ICESAME). 2017. P.720–723. Zhengzhou: Atlantis Press.
  13. Wang Z. M. and He B. Q. (). Research on Curriculum Reform «SCM Application Technology» project-based teaching. Proceedings from 2016 International Conference on Humanity, Education and Social Science (ICHESS). 2016. P. 158–161. Hong Kong: ASSEHR.
  14. Дьоміна І. Проєктне навчання: коротко про головне. URL: https://nus.org.ua/view/proektne-navchannya-korotko-pro-golovne/ (дата звернення: 28.02.2023).
  15. Єрмаков І. Г. Компетентнісний потенціал проектної діяльності. Проектна діяльність у школі / за ред. К. Голубенко. Київ: «Шкільний світ». 2006. С. 5–18.
  16. Концепція нової української школи. URL: https://mon.gov.ua/storage/app/media/zagalna%20serednya/nova-ukrainska-shkola-compressed.pdf (дата звернення: 28.02.2023).
  17. Мірошник С. І. Теоретичні основи навчальної проектної діяльності учнів // Народна освіта. 2020. № 2(41). URL: https://www.narodnaosvita.kiev.ua/?page_id=2383 (дата звернення: 28.02.2023).
  18. Онопрієнко О. В. Проектна діяльність у початковій школі: метод. посібник Київ : ТОВ «СІТІПРІНТ». 2013. 78 с.
  19. Пєхота О. М., Кіктенко А. З., Любарська О. М. та ін. Освітні технології: навч.-метод. посібник / за заг. ред. О. М. Пєхоти. Київ.: А.С.К., 2001. 256 с.
  20. Про деякі питання державних стандартів повної загальної середньої освіти : Постанова Кабінету Міністрів України від 30 вересня 2020 р. № 898. URL: https://mon.gov.ua/ua/osvita/zagalna-serednya-osvita/nova-ukrayinska-shkola/derzhavnij-standart-bazovoyi-serednoyi-osviti#:~:text (дата звернення: 28.02.2023).
  21. Скворцова С. О., Нєдялкова К. В. Математика. 6 клас: у 2-х частинах. Харків: Вид-во «Ранок». 2023. URL: https://i-ranok.weblium.site/#cover (дата звернення: 15.03.2023).




DOI: http://dx.doi.org/10.30970/vpe.2023.38.11867

Посилання

  • Поки немає зовнішніх посилань.